۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85628419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور ویژه دادستان برای رسیدگی به ۲۵ پرونده زیست محیطی مهم در خوزستان

اهواز – ایرنا – معاون محیط زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۵۰ پرونده قضایی زیست محیطی طی یک سال اخیر در استان در جریان است که از این تعداد دستور ویژه دادستان برای ۲۵ پرونده مهم صادر شده است.

به گزارش ایرنا فرهاد قلی‌نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵ پرونده مهم زیست محیطی مربوط به صنایع هستند.

وی افزود: پرونده‌های قضایی مهم صنایع مربوط به واحدهای متفرقه مثل کارخانه‌های آجر، معادن شن و ماسه، کارخانه‌های سیمان و صنایع پتروشیمی هستند که در زمینه فاضلاب و هوا ترک فعل داشته‌اند.

معاون اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه نسبت به فلرسوزی در استان ابراز نگرانی و آن را یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه آلودگی هوای استان عنوان کرد و گفت: گاز سوزی فلرها در اطراف برخی شهرها در حال افزایش است که به شدت در آلودگی هوای آن شهرها نیز موثر بوده اند.

گوی همچنین به شکایت این اداره کل از ۲۵ شهرداری در استان به دلیل پسماندسوزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زباله‌سوزی در شهرهای دزفول، رامهرمز، اندیمشک، آبادان و خرمشهر نگران کننده است و بیش از ۵۴ کانون آلودگی پسماند نیز در شهرهای اهواز، کارون و باوی شناسایی شده که براساس دستور قضایی شهرداری‌ها باید به سرعت این کانون‌ها را پاکسازی کنند.

معاون اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت سایت دفن زباله صفیره در اهواز نیز اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت این سایت مطلوب است و فرآیند دفن بهداشتی در آن انجام می‌شود با این حال آتش‌سوزی کانون‌های پراکنده پسماند و سوزاندن لاستیک‌های فرسوده در اطراف اهواز موجب کاهش کیفیت هوای برخی مناطق شده است.

وی در پایان از آغاز فعالیت گشت‌های بازرسی شبانه در استان به منظور جلوگیری از پسماندسوزی و شناسایی صنایع آلاینده فعال خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha