نماینده ولی فقیه در سمنان: جلوگیری از مهاجرت نخبگان با خدمات ماندگار میسر می‌شود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سمنان با تاکید بر اینکه فعالیت‌ نخبگان و استعدادهای برتر نباید از برخی حوادث تاثیر بگیرد، گفت: مهاجرت نخبگان با خدمات ماندگار متوقف می‌شود که باید مورد توجه مسوولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از اعضای بنیاد نخبگان استان در دفتر امام جمعه سمنان بیان کرد: با وجود تلاش‌های متعدد ظرفیت‌های نخبگان و استعدادهای برتر کشور در بخش‌های گوناگون به طور کامل شکوفا نشده است و ظرفیت‌های ممتاز انسانی، فرهنگی و طبیعی ایران نادیده گرفته می‌شود.

وی با انتقاد از برخی چهره‌های سیاسی که توانمندی‌های ملت ایران را تحقیر می‌کنند، افزود: با وجود این، نباید به هوش و استعداد خود مغرور شویم اما اینکه توان فرزندان و جوانان نخبه این کشور را تحت عناوین مختلف کوچک جلوه دهیم، پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان با اشاره به اینکه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب جایگاه برجسته ایرانیان و ضریب هوشی نخبگان دارای اهمیت ویژه ‌ای است، گفت: باید زمینه بهره‌مندی استان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان بویژه نخبگان استان فراهم شود.

وی تامین زیرساخت‌های علمی و پژوهشی مورد نیاز نخبگان را ضروری دانست و ابراز کرد: بخش عمده نخبگانی که ایران را به مقصد سایر کشورها ترک می‌کنند از کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز گلایه دارند.

پاداش نخبگان با پاداش فوتبالی‌ها قابل مقایسه نیست

حجت االاسلام و المسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه تکریم نخبگان بسیاری از چالش‌های اساسی کشور را رفع می‌کند، افزود: پاداش ورزشکاران برخی رشته‌ها نظیر فوتبال و پاداش نخبگان و دانشمندان کشور قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در سمنان: جلوگیری از مهاجرت نخبگان با خدمات ماندگار میسر می‌شود

جهاد علمی مقدمه یک خیزش علمی است

وی دوری از وطن و خانواده را از پیامدهای منفی مهاجرت نخبگان عنوان کرد و گفت: کسب علم و دانش از هر نقطه‌ای یک ارزش محسوب می‌شود مشروط بر آنکه ثمرات آن شامل حال کشور و مردم ایران شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان کشور اضافه کرد: وظیفه نخبگان در شرایط فعلی را جهاد علمی و پژوهشی است، چرا که جهاد علمی مقدمه خیزش علمی در کشور است.

وی عنوان کرد: نباید بزرگداشت نخبگان و دانشمندان را از جنبه مادی و ظاهری تحلیل کرد، زیرا آنچه نخبگان و دانشمندان انجام می‌دهند یک خدمت ماندگار به بشریت است که نسل‌های مختلف از آن به نیکی یاد می‌کنند.

ارتباط بین نخبگان و صنعتگران برقرار شود

نماینده ولی‌فقیه در سمنان معنویت و خودسازی و طلب بهره‌مندی از حکمت را ویژگی برجسته بسیاری از دانشمندان دانست و گفت: ارتباط فعال صنعتگران و دانشگاهیان به ویژه نخبگان راهگشای مسائل کشور است.

وی تاکید کرد: نخبه‌ای که مسائل و نیازهای اساسی جامعه را به درستی تشخیص می‌دهد و برای آن راه‌حل ارائه می‌کند باعث ایجاد خودکفایی و استقلال کشور در برابر بیگانگان می‌شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت تکثیر کمی و کیفی نخبگان و جریانات نخبگانی در کشور بیان کرد: ضوابط و استانداردهای شناسایی نخبگان باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های استعدادیابی اگر با دقت در اجرا همراه باشد، به تکثیر کمی و کیفی نخبگان در کشور منجر می‌شود، افزود: مسئولان بنیاد نخبگان باید با حمایت از این قشر به ارتقای سطح تحصیلی سایر جوانان و دانشجویان کمک کنند و همه مسئولان و خدمتگزاران نظام، زمینه رشد شتابان بخش علم و فناوری در کشور را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این دیدار رضا کی‌پور رییس بنیاد نخبگان سمنان گزارشی از اقدام‌های این بنیاد ارایه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha