۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85621742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسبت مصارف به منابع بانکی خراسان شمالی ۲ برابر است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: نسبت مصارف به منابع بانکی در استان ۲ برابر و رفع این مشکل نیازمند ایجاد خط اعتباری ویژه است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی اظهار کرد: اقدامات گسترده ای برای ایجاد خط اعتباری ویژه در استان انجام گرفته اما تاکنون موفقیتی در این بخش کسب نشده است و نیازمند پیگیری جدی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد جمعیت استان زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند، افزود: خراسان شمالی در بخش منابع بانکی جزو آخرین استان‌ها است اما بانک ها ۲ برابر منابع موجود نیز تسهیلات پرداخت کردند.

حسین نژاد با انتقاد از همکاری ضعیف بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات، گفت: انضباط مالی خراسان شمالی و برنامه ریزی های توسعه ای آن نیازمند هماهنگی بانک های خصوصی با دستگاه های اجرایی در پرداخت تسهیلات است.

تخصیص ۱۱ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸، سال گذشته تخصیص یافت که با همکاری بانک های استان بیش از ۹۶ درصد از این اعتبار جذب شد.

ناصر فخر موحدی با بیان اینکه ۲۸ بانک در استان فعال است، افزود: از این تعداد ۱۵ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک ها هستند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha