معاون استاندار: تأمین مالی، مهم‌ترین دغدغه چالش حوزه اقتصادی استان یزد است

یزد- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: مهمترین چالش حوزه اقتصادی در کشور و به تبع آن در این استان تامین منابع مالی است.

به گزارش ایرنا "محمدعلی شاه حسینی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از راههای سیاست انقباظی پولی بانک مرکزی در زمینه مهار تورم ، کنترل نقدینگی است بدین ترتیب بانک ها در پرداخت تسهیلات با محدودیت روبرو هستند ،بنابراین برای رفع مشکل منابع مالی بخش اقتصادی باید به سمت روشهای نوین تامین مالی حرکت کرد.

وی اظهار کرد: اگر برای پیشرفت و توسعه استان و اشتغال استان سهل انگاری و کوتاهی صورت گیرد عقب خواهیم ماند به همین منظور در ۲ سال گذشته به دنبال روش‌‎های جدید و جایگزین تأمین مالی در استان اقداماتی صورت گرفت تا بخش اقتصادی در این زمینه رشد کند.

شاه حسینی ادامه داد: هلدینگ‌های اقتصادی در بخش های مختلف منابع مالی خوبی دارند و حاضر به مشارکت در طرح ها و سرمایه گذاری هستند که جلب و جذب این سرمایه گذاران با معرفی جاذبه ها و فرصت سرمایه گذاری در استان مهم است.

وی افزود: برگزاری نخستین نمایشگاه و رویداد تخصصی تأمین مالی و سرمایه گذاری در استان یزد با هدف ارائه و آشنایی با روش‌های نوین تأمین مالی در سطح خرد و کلان، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری استان، کمک به رونق، توسعه و توانمندسازی کسب و کارها و صنایع و جذب منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام یا راکد استان برگزار می شود.

شاه حسینی ادامه داد: این نمایشگاه با مشارکت ۸۰ شرکت سرمایه گذاری از استانهای مختلف از ۱۷ مهرماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد برپا می شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، سکوهای تأمین مالی جمعی و سایر نهادهای کلیدی تأمین مالی و سرمایه گذاری نیز حضور دارند.

مدیرکل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری یزد هم یکی از بزرگترین چالش استان را تامین مالی طرح‌ها بیان کرد و گفت: حدود ۲ هزار طرح در استان به علت مشکلات تامین منابع مالی راکد ماندند.

" مرتضی محمودی" تصریح کرد: تلاش استان بر استفاده از روشهای نوین تامین مالی است که بر همین اساس سعی شده است تامین مالی ۹۰ درصد وابستگی به تسهیلات بانکی به سمت روشهای نوین سوق دهیم.

وی اضافه کرد: نمایشگاه تخصصی تامین مالی و سرمایه گذاری استان ابتدا با رویکرد فرهنگ سازی بازارهای مالی جدید برای عموم مردم و نه فقط سرمایه گذاران برگزار می‌شود .

محمودی گفت: افرادی که بتواند نمایندگی یکی از کارگزاری‌ها و شرکتهای سرمایه‌گذاری را در استان راه اندازی کند،تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد به آنها پرداخت می شود.

مدیرکل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری یزد رویکرد دیگر نمایشگاه را انتقال تجربیات در حوزه روشهای نوین تامین مالی به فعالان بخش خصوصی بیان کرد و افزود: در همین راستا ۱۲ کارگاه آموزشی در زمینه مختلف های تامین مالی در حاشیه نمایشگاه یاد شده برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری خالی و آماده حضور سرمایه گذاران در استان وجود دارد که امیدواریم در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران معرفی و فعال شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha