بازرسی: حساب بانکی معادن بزرگ به کرمان بازنگشته است
تصویر آرشیوی است

کرمان- ایرنا- مدیرکل بازرسی استان کرمان با انتقاد از بازنگشتن حساب معادن به استان، بازنگشتن سهم استان از حقوق دولتی معادن و همچنین سهم آلایندگی آنها گفت: معادن و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند برای استان فرصت باشند اما به تعبیر من به بحران و تهدید تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این شرکت‌ها زیرساخت‌های ما را نابود می‌کنند و آلاینده هستند اما در قبال این ضرر، بر چهره کلی استان تاثیرگذار نبوده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس وظایفی که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته، باید عملیاتی کار کنیم و توصیه، جایی ندارد.

مدیرکل بازرسی استان کرمان خاطرنشان کرد: انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان کرمان محقق نشده و تنها مبلغی را به عنوان حساب جاری آورده‌اند که ماندگاری ندارد و حساب‌های مادر در تهران است.

وی با اشاره به دغدغه مردم، گفت: باید بر اقتصاد کشور تاثیر بگذاریم، استانی که شهید سلیمانی را تربیت کرده، قطعا می‌تواند افرادی تربیت کند که کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

سالاری ضمن انتقاد از عدم مطالبه‌گری دستگاه‌ها و بعضی رسانه‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه کمترین مطالبه را داریم و شاید دلیلش این باشد رسانه‌ها از وظیفه اصلی‌شان که راهبری بوده، غافل شده‌اند.

مدیرکل بازرسی کرمان: معادن و بنگاه‌های بزرگ در استان تبدیل به بحران شده‌اند

انتقال غیرقانونی شرکت ملی مس به پایتخت

وی افزود: در زمان تاسیس شرکت مس، در دهه ۴۰ شمسی اساسنامه به مجلس رفته و مصوب شده که شرکت مس باید به استان کرمان منتقل شود و دفتر مرکزی و ستاد در کرمان باشد؛ سؤال این است که چرا مصوبه مجلس محقق نشده است؟.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از خام فروشی و ضمن اشاره به لزوم احداث صنایع پایین دستی تصریح کرد: چقدر این موضوع در صنایع بزرگ محقق شده؟ حال آنکه اشتغال در صنایع پایین دستی است.

وی با بیان اینکه معتقدم مطبوعات جزء هیات حاکمه استان هستند و حتما باید باشند، بیان کرد: مسائل اجتماعی جامعه به‌روز شده و ما مقداری در سنت مانده‌ایم و فضای مجازی جای مطبوعات را گرفته در حالی که این فضا خیلی حرفه‌ای نیست.

سالاری تصریح کرد: البته مطالبه‌گری نباید منتهی به سیاه‌نمایی شود و باید انتقاد برای یک نهاد یا سازمان محرک و پشتیبان باشد زیرا مطبوعات موتور محرکه جامعه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha