۶۵ دفتر خدمات مسافرتی مجاز در اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: ۶۵ آژانس و دفتر خدمات مسافرتی در این استان فعالیت می‌کنند و ۳۲ مورد آنها از مجوز گردشگری سلامت برخوردار هستند و شهرستان فاقد دفتر نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یحیی نجارقابل رور سه شنبه در همایش مدیران دفاتر و آژانس‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان اردبیل جزو تشکل‌های حرفه ای حوزه گردشگری است و فعالیت خود را از سال قبل آغاز کرده و کمیسیون‌های تخصصی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای برون سپاری وظایف، برخی اختیارات را به این تشکل‌ها تفویض کرده است.

وی افزود: تشکل‌های حوزه گردشگری از جمله انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی کمیسیون های نظارت، رسیدگی به شکایات، بازاریابی، آموزش و کمیسیون های جانبی را در راستای توسعه گردشگری و تورهای ورودی به استان ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: افزایش تورهای ورودی به استان و برگزاری تورهای اینفو را در دستور کار داریم و در صورت تحقق و رونق این امر، دفاتر خدمات مسافرتی استان با همکاران خود در کشورهای همسایه تعامل بیشتری خواهند داشت.

نجارقابل گفت: تورها را به فعالیت تخصصی هدایت می‌کنیم ، ۴۷ رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای گردشگری استان گنجانده شده و هفته ای نداریم که جشنواره یا رخدادی از آن جنس در نقطه ای از استان برگزار نشود و این برنامه‌ها برای رونق صنعت گردشگری مهم است.

۴۱ صفحه تورگردان غیرمجاز اینستاگرامی به دادگاه معرفی می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل افزود: همانطور که هر صنفی با چالش فعالان غیرمجاز مواجه است، آژانس‌ها و تورهای گردشگری نیز در حوزه‌های اقامت و تورهای داخلی و خارجی با فعالان غیرمجاز مواجه هستند و در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی ۴۱ پیج اینستاگرامی غیرمجاز شناسایی کرده ایم که در حوزه تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند.

نجارقابل تصریح کرد: کمیسیون ارتقای امنیت گردشگری استان، مقابله با آن صفحات غیرمجاز اینستاگرامی را برای پیگیری حقوقی در دستور کار قرار داده تا به دستگاه قضایی معرفی شوند و در آینده نزدیک از فعالیت آنها ممانعت خواهد شد.

او گفت: در شرایط خاص فعلی، دستورالعمل لغو برنامه‌های تورها به دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است.

نجارقابل تصریح کرد: سعه صدر فعالان گردشگری بالاست و با مردم تعامل می‌کنند و مشکلی در لغو تورها نداریم و در صورت ضرورت، لغو و جایگزین می‌شوند.

وی افزود: در راستای قانون رفع موانع کسب و کار، منعی برای گشایش دفاتر جدید در مرکز یا شهرستان‌های استان اردبیل وجود ندارد اما بیشتر در حوزه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر برنامه محور بودن و افزایش تورهای ورودی به استان متمرکز می‌شویم.

او ادامه داد: برای زمینه سازی به سفر علویان ترکیه به ایران که ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند کار می‌کنیم و هدف عمده ما از شرکت در نمایشگاه گردشگری آنکارا جلب توجه علویان ترکیه برای سفرهای بیشتر به ایران و تعامل ما با دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه بود.

نجارقابل اظهار کرد: علویان ترکیه به بازدید از مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی الدین اردبیل تمایل بیشتری دارند و باید فرایند سفر و حضور علویان ترکیه به ایران به ویژه استان اردبیل را فراهم کنیم تا اهداف صنعت گردشگری مذهبی در این رابطه به طور احسن محقق شود.

در پایان این برنامه با اهدای لوح تقدبر از مدیران آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان صنعت گردشگری استان اردبیل تجلیل شد.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و طبیعت بکر استان بویژه آب و هوای پاک و معتدل، آب‌های معدنی و جاذبه‌های دیگر همه ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha