برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز در اردبیل بازدارنده نیست

اردبیل - ایرنا - رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل گفت: دفاتر یا تورهای غیرمجاز از طریق اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به محاکم قضایی ارجاع داده و با آنها برخورد می‌شود اما این برخوردها بازدارنده نیست و چنین دفاتری همچنان در استان فعال هستند.

علیرضا قانع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت تورهای غیرمجاز به دفاتر مجاز خدمات مسافرتی آسیب می زند، اظهار کرد: در جریان سفرهای شهروندان با تورها و دفاتر غیرمجاز گردشگری، شان و شخصیت مسافران و گردشگران خدشه‌دار می‌شود و در مواقع جرح و فوت مسافر نیز این تورها و دفاتر جوابگو نیستند.

وی اضافه کرد: به تازگی در جریان یکی از سفرهای تفریحی که توسط تورها یا دفاتر غیرمجاز برگزار شده بود، یکی از هم استانی‌ها در شهر وان ترکیه جان خود را از دست داد و این در حالی است متوفی اطلاع نداشت که با تور غیرمجاز به سفر رفته است.

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل از افزایش نظارت بر دفاتر رسمی و مجاز خبر داد و گفت: مسافران حتما باید با دفاتر قرارداد داشته باشند و هزینه‌ها طبق مقررات اخذ شود و با هر گونه تخلفی با جدیت برخورد می‌شود.

فعالیت ۶۶ دفتر خدمات مسافرتی در استان اردبیل

قانع در ادامه از فعالیت ۶۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در مجموع سه نوع دفتر شامل حوزه هواپیمایی، حوزه گشت‌های داخلی و خارجی و رزرو بلیط و ویزا و دفاتر حوزه زیارتی فعال است که دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حجم و زیارت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه گردشگری استان اردبیل ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه و ثروت آفرینی دارد، ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به رویکرد دولت به توسعه زیرساخت‌ها، تعداد هتل‌ها در استان افزایش یافته و پروژه‌های زیرساختی دیگری هم کلنگ‌زنی شده است.

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر لزوم توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل و تنوع بخشی این زیرساخت‌ها ادامه داد: حمل و نقل ریلی می‌تواند موجب شکوفایی بیشتر صنعت گردشگری استان اردبیل شود که طبق وعده مسئولان تا پایان سال جاری شاهد حرکت قطار استان خواهیم بود ، در کنار آن افزایش پروازها هم بسیار ضروری است که در زمینه زیرساخت‌های فرودگاهی هم اتفاقات خوبی در سطح استان افتاده است.

دولت چهاردهم موانع توسعه گردشگری را رفع کند

قانع با بیان اینکه شرایط سیاسی و امنیتی منطقه به سرعت در حوزه گردشگری تاثیر می‌گذارد، یادآورشد: ایران و استان اردبیل ظرفیت‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد، اما در حوزه‌های مالیات، پرواز، حمل و نقل زمینی، تکمیل راه‌آهن و باز شدن مرز جمهوری آذربایجان دغدغه داریم و امیدواریم دولت چهاردهم گام‌های اساسی برای حل آنها بردارد.

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز در اردبیل بازدارنده نیست
علیرضا قانع رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان اردبیل

لغو مجوز فعالیت هشت تور گردشگری در استان اردبیل

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری مجوز هشت دفتر یا آژانس خدمات مسافرتی لغو شده است و برخی‌ها به صورت یک ماهه یا ۱۵ روزه تعلیق می‌شود و به محض رفع مشکل، دوباره با نظارت کمیسیون مربوطه به فعالیت عادی برمی‌گردند و در واقع مراد از تعلیق‌ها تنبیه دفتر یا آژانس برای ملتزم شدن به همه قوانین و مقررات جاری است.

قانع با بیان اینکه در اعطای مجوز فعالیت سختگیرانه عمل می‌کنیم، اضافه کرد: کسی که وارد این عرصه می‌شود باید دانش آن را داشته باشد ، آژانس‌هایی در اردبیل فعال است که به کل کشور خدمات ارائه می‌دهند و مرکزی که بیشترین مشتری را دارد و نزد مردم محبوب‌تر است ،از عملکرد بهتری برخوردار است.

رونق گردشگری استان اردبیل مستلزم افزایش پروازها به این استان است

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل هوایی در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۶ ماه سال در استان اردبیل به لحاظ شرایط آب و هوایی با ترافیک گردشگر روبرو هستیم، باید تبلیغات لازم روی گردشگری زمستانی انجام شود و با افزایش پروازها و سایر شیوه‌های حمل و نقل،روند ورود گردشگر در طول سال توزیع مناسبی داشته باشد.

قانع با بیان اینکه باید زنجیره گردشگری به طور کامل تکمیل شود، یادآور شد: درصدد هستیم هر هفته ۲ پرواز از مبداء اردبیل به مقصد استانبول پرواز دایر شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری بسیار شکننده است و به محض وقوع یک اتفاق امنیتی در جهان و منطقه، قبل از همه بخش‌ها ضربه می‌خورد و فعالیت در این حوزه احساس مسئولیت بیشتری می‌طلبد.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha