۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85496063
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از اجرای ۲ تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱
کد خبر: 85496063
جلوگیری از اجرای ۲ تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: در راستای برخورد با فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری، از خروج ۲ تور غیرمجاز قزوینی به مقاصد قلعه‌رودخان و کویر مرنجاب جلوگیری شد.  

علیرضا خزائلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این تورها که اواخر هفته گذشته قصد عزیمت به قلعه رودخان و کویر مرنجاب را داشتند، به‌ دنبال نظارت مستمر کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری استان و بررسی‌های به‌ عمل آمده با حضور کارشناس نظارت اداره‌ کل و همراهی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و پلیس اماکن از خروج آنها ممانعت به عمل آمد.

وی، عدم برخورداری از مجوز رسمی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رسمی، بیمه‌ نامه و همراهی راهنمای گردشگری دارای کارت را از دلایل مهم توقیف این تورها برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با متولیان برگزاری ۹ تور گردشگری در قزوین به دلیل دارا نبودن استاندارهای لازم جهت برگزاری تور برخورد شده و در عین حال بیش از ۳۰ تور استاندارد گردشگری در سطح استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجام تبلیغات و برگزاری تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است.

خزائلی یادآور شد: در همین راستا، نظارت مستمر بر فعالیت تورهای گردشگری با حضور کارشناسان نظارت اداره‌کل و همکاری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان در حال انجام است و با برگزار کنندگان تورهای گردشگری غیرمجاز و بدون مجوز و متخلفان این حوزه برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با بیان اینکه همکاری بین بخشی دستگاه‌ها و نهادها نیز برای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت تورهای گردشگری ضروری است، افزود: فعالیت تورهای غیرمجاز به‌ صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و همکاری پلیس فتا در برخورد با متخلفان برگزاری تورها ضروری است.

خزائلی با اشاره به برخورد جدی و بدون اغماض با فعالیت تورهای گردشگری در سطح استان، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام و تاکید شده، سفر با چنین تورهایی علاوه بر عدم دریافت خدمات مناسب ضررهای جبران‌ ناپذیر جانی یا مالی برای گردشگران را به همراه دارد و از گردشگران تقاضامندیم با اطلاع و آگاهی کامل نسبت به سفر با تورهای گردشگری اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha