استاندار سمنان: پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در اولویت باشد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: پرداخت وام‌های تکلیفی با اولویت فرزندآوری و ازدواج باید مورد توجه بانک‌های استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان افزود: ۹۶ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در این استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: نباید به گونه‌ای رفتار و برای مردم این شائبه ایجاد شود که مسوولان کم‌کاری می‌کنند.

هاشمی اضافه کرد: مسوولان خدمتگزار مردم هستند و انتظار می‌رود در انجام وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنند.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش‌بودن کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان در بهار سال آینده، تاکید کرد: بخش‌های مختلف در برگزاری مطلوب این برنامه همراهی کنند.

وی با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل، بیان کرد: تشکیل کمیته سایبری برای ارتقای امنیت شبکه باید مورد توجه ویژه باشد.

هاشمی با اشاره به آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در گرمسار، از اقدام‌های به موقع مسوولان تقدیر و در خصوص رعایت اصول پدافند غیرعامل به سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان به عنوان متولی شهرک صنعتی فجر گرمسار گوشزد کرد.

وی با تاکید بر خودمراقبتی دستگاه‌های اجرایی، از عملکرد مطلوب فرماندهی انتظامی استان سمنان در کاهش سرقت تقدیر کرد.

استاندار سمنان همچنین از کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به واسطه عملکرد مطلوب قدردانی کرد.

نقد سازنده، موثر در پیشرفت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه دوست واقعی کسی است که ایرادها را به دوست خود گوشزد کند، بیان کرد: نقد سازنده عامل پیشرفت و راهگشاست.

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی افزود: بخش نظامی و اعلام آمادگی برای کمک به جبهه مقاومت در زمان کنونی مطرح نیست، اما انتظار می‌رود آحاد جامعه در زمینه کمک‌رسانی و حس نوع‌دوستی با جبهه مقاومت و لبنان همراهی کنند.

جذب سرمایه‌گذار خارجی در سمنان طی یک‌ و نیم سال منتهی به بهار ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ سال گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گفت: از سال ۱۳۷۵ تا ۱۴۰۰ میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سمنان ۱۹۹ و چهار میلیون دلار بود، اما از بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۳ بیش از ۲۰۱ میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در این استان جذب شد.

محمدرضا صادقی افزود: طی یک و نیم سال گذشته به اندازه ۲۵ سال جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان سمنان رقم خورده است.

وی اظهار داشت: سال‌های گذشته تراز تجاری کشور منفی بود و اکنون نیل به مثبت است و در استان سمنان نیز افزایش ۳۳ درصدی صادرات محقق شده است.

به گفته وی با تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد برای جبران بخشی از ناترازی ارزی و تامین سرمایه برای سرمایه‌گذاری از منابع مشترک ایران و ونزوئلا استفاده شود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری سرمایه‌های خرد از دیگر راهکارهای تامین مالی به شمار می‌رود که با همراهی پارک علم و فناوری سمنان با همراهی فرابورس ۲ طرح در این تالار پذیرش شد و چهار طرح در مسیر طی روند اداری برای تامین سرمایه بوده که اتفاق ارزشمندی است.

تامین اوراق اسلامی برای رفع مشکل کم‌آبی سمنان مورد توجه وزارت نیرو باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۱۲۰ درصد اعتبارات مربوط به دور نخست سفر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و ۱۰۰ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ جذب شد.

محمد حمیدی افزود: مصوبات ۶ دستگاه مربوط به دور دوم سفر دولت سیزدهم ابلاغ شد و مصوبات ۱۹ دستگاه در روند اداری و ابلاغ است.

به گفته وی تامین اوراق مشارکت اسلامی برای اجرا و تکمیل طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در دست پیگیری است که نقشی مهمی در فعال شدن طرح‌ها دارد و انتظار می‌رود با این راهکار تامین هزینه در بخش آبرسانی و رفع مشکل کم‌آبی مورد توجه وزارت نیرو قرار بگیرد.

کاهش ۱۵ درصدی انواع سرقت در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان نیز گفت: ۱۵ درصد کاهش انواع سرقت و چهار درصد افزایش کشف سرقت از دستاوردهای پلیس این استان در نیمه نخست امسال است.

سردار جلیل موقوفه‌ئی افزود: ۹۲ درصد پرونده‌های حوزه سایبری مربوط به نیمه نخست ۱۴۰۳ در استان سمنان با اقدام‌های تخصصی پلیس کشف شد.

وی ادامه داد: تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس استان طی این مدت منجر به افزایش ۸۵۰ درصدی کشف قاچاق سوخت شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: امنیت جامعه خط قرمز پلیس است و با تمام توان برای تامین آن تلاش می‌شود.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha