آموزش واقعیت مجازی و چگونگی ورود به سینما در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان

اصفهان- ایرنا- کارگاه‌های آموزشی «واقعیت مجازی» و «چگونه وارد سینما شویم» با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان علاقه‌مند به سینما در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از امور اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کارگاه آموزشی «واقعیت مجازی» با حضور روانبخش صادقی در حاشیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور دانش‌آموزان و علاقه‌مندانی از مقاطع مختلف تحصیلی در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار شد.

صادقی با ارائه تعریفی از واقعیت مجازی گفت: همان‌طور که از نام این فناوری برمی‌آید با دو موضوع یعنی واقعیت و جهان مجازی مواجهیم. نمونه این فناوری عینک‌هایی هستند که امروزه استفاده از آنها رونق گرفته است. مهمترین ویژگی این فناوری، فعال بودن شخص استفاده‌کننده است که با حرکت و جابه‌جایی، درگیر موضوع واقعیت و محیط مجازی می‌شود.

صادقی افزود: واقعیت مجازی در بازی‌های ویدیویی، تجربه سفر و تورهای مجازی، آموزش، شبیه‌سازی واقعیت‌های مجازی پزشکی و روانشناسی استفاده می‌شود.

آموزش واقعیت مجازی و چگونگی ورود به سینما در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان

دومین کارگاه نیز با عنوان «چگونه وارد سینما شویم» با حضور تعدادی از دانش‌آموزان و نوجوانان علاقه‌مند به سینما و با تدریس علیرضا خمسه از بازیگران توانمند و باسابقه سینما و تئاتر ایران برگزار شد.

خمسه گفت: بسیاری از نوجوانان علاقه‌مند به هنر بازیگری و سینما از من می‌پرسند که چطور می‌توانیم وارد این حرفه شویم؟ همانطور که اگر می‌خواهید خلبان شوید، باید از یک خلبان بپرسید که چطور خلبان شده و یا اگر می‌خواهید پزشک شوید، باید از یک پزشک بپرسید که چه مسیر را طی کرده است. شما بچه‌ها هم تا بازیگرها را می‌بینید می‌پرسید چطور بازیگر شویم؟ برای ورود به سینما تنها بهره‌بردن از توان بازی مهم نیست، بلکه بازیگری مفهوم بسیار گسترده‌ای است که باید به آن توجه کنید.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه هر یک از ما در زندگی خود به شغل یا حرفه‌ای خاص علاقه داشته‌ایم، افزود: من از هشت سالگی به بازیگری علاقه داشتم، چرا که با کارهایی که انجام می‌دادم، خانواده‌ام را سرگرم می‌کردم. همچنین برادرم از کودکی و نوجوانی علاقه خاصی به عکاسی داشت و همیشه سوال چگونه باید به سینما راه پیدا کنیم را مطرح می‌کرد. او در حال حاضر عکاس سینما است، چرا که متوجه شد چگونه باید علم هنر بازیگری را یاد بگیرد.

آموزش واقعیت مجازی و چگونگی ورود به سینما در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان

خمسه اظهارداشت: شما در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که هر کدام پدرانتان شغل‌های متفاوتی دارند. پس باید بدانید جامعه شما چه مسائلی دارد و با چه مسائل و جزئیاتی روبه روست. سینما حرفه‌هایی دارد که هر کدام می‌توانید وارد سینما شوید و به آنها بپردازید اما باید از خود بپرسید که کدام بخش از آن برای شما جذاب‌تر است. البته می‌دانم همیشه برای افراد، انتخاب بازیگری جذاب‌تر است. بنابراین مهم این است که در درون خودتان چه می‌گذرد و اگر به آن توجه نکنید از لحاظ روحی و تمایلات سرگردان خواهی شد. با این وجود من به کودکان و نوجوانان می‌گویم سینما، تئاتر و سریال فقط بازیگری نیستند. بازیگری تنها یک بخش کوچک از دریای بی‌کران هنر است.

خمسه ویدیویی از کلاس‌های بازیگری خود را برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشت. در پایان این جلسه نیز کودکان و نوجوانان حاضر در این کارگاه آموزشی سوالات خود را مطرح کردند و خمسه به ذکر تجربیاتی از دوران کاری خود پرداخت.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری مجید زین‌العابدین از ۱۴ تا ۱۹ مهر در شهر تاریخی فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha