افزایش نگرانی‌ از تکرار سناریوی بیمارستان «الشفاء» برای دیگر بیمارستان‌های غزه

تهران-ایرنا- نهادهای فلسطینی و بین المللی درباره تکرار سناریوی بیمارستان «الشفاء» برای سه بیمارستان دیگر نوار غزه هشدار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، موسسه خیریه غیردولتی «اکشن اید» امروز چهارشنبه اعلام کرد که دستور ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه بیمارستان های «کمال عدوان»، «العوده» و «اندونزی» در شمال نوار غزه نگران کننده است.

این موسسه بین المللی خواستار محافظت از تمام مراکز پزشکی، کادرهای درمان و غیرنظامیان شد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه تاکید کرد: از نهادهای بین المللی می خواهیم از بیمارستان های کمال عدوان، اندونزی و العوده محافظت کند.

این دفتر ضمن هشدار نسبت به تکرار سناریوی بمباران بیمارستان الشفاء برای این بیمارستان ها افزود: ما تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم تخلیه بیمارستان ها را نمی پذیریم.

به طور همزمان خبرنگار الجزیره از حملات توپخانه ای به محوطه بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ جاری علیه نوار غزه به بیمارستان الشفاء یورش برده و شماری از پرسنل و بیماران را شهید و زخمی و شمار دیگری از آنها را ربوده و با خود برد. نظامیان رژیم صهیونیستی این بیمارستان را سپس به طور کامل ویران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین پرسنل پزشکی و بیماران و آوارگان فلسطینی ساکن در محوطه بیمارستان را در بازداشتگاههای خود مورد شکنجه وحشیانه قرار دادند که تصاویر آن در رسانه ها منتشر شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجبار بیمارستان‌ها به تخلیه به معنای اجرای حکم اعدام هزاران بیمار است.

جنبش حماس افزود: تهدید ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و درخواست تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، العوده و اندونزی نقض آشکار قوانین بین المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تهدید بیمارستان‌ها و تخلیه آنها زیر بمباران و حمله مستقیم به آنها، صدور حکم اعدام هزاران بیمار و زخمی به شمار می‌رود.

این بیانیه می‌افزاید: حمله وحشیانه به کارمندان در شمال نوار غزه نخواهد توانست اراده ملت صبور و مقاومت قهرمانانه آنها را در هم بشکند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه را محاصره کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از کادر پزشکی سه بیمارستان کمال عدوان، العوده و اندونزی خواسته‌اند تا این بیمارستان‌ها را تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی دور جدیدی از حمله زمینی خود به مناطق مختلف غزه به ویژه جبالیا در شمال نوار غزه را از شنبه شب آغاز کرده است.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha