۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85622364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم حمله هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه در سیصد و شصت و نهمین روز از جنگ

تهران- ایرنا- در سیصد و شصت و نهمین روز از جنگ، نوار غزه از زمین و هوا در معرض حملات اشغالگران قرار دارد.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا، العربی الجدید در گزارشی آورده است: با ورود جنگ به سیصد و شصت و نهمین روز خود، اشغالگران اسرائیلی خواستار تخلیه سه بیمارستان در شمال غزه شدند و هشدار دادند که سرنوشت بیمارستان الشفاء را پیدا خواهند کرد و ویرانی و قتل و بازداشت سرنوشت آنها خواهد بود. این در حالی است که شرایط انسانی در شمال غزه به ویژه پس از حمله گسترده ارتش اشغالگر به «بیت حانون، بیت لاهیا و جبالیا» بغرنج‌تر شده است و محاصره شدیدی از سوی اشغالگران بر این مناطق وجود دارد و اجازه رسیدن آب، خوراک و دارو به این مناطق داده نمی‌شود.

ارتش اشغالگر حومه بیمارستان «کمال عدوان» در «بیت لاهیا» را با توپخانه و پهپاد هدف قرار داد و مانع از تردد در اطراف آن شد. اشغالگران با تشدید حملات خود از مدیر این بیمارستان خواستند که ظرف ۲۴ ساعت بیمارستان را تخلیه کند. شمار شهدا به مرز ۴۲ هزار شهید و شمار زخمی ها نیز به به مرز ۹۸ هزار نفر نزدیک می‌شود.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود آورده است: توپخانه و تسلیحات اشغالگران، شمال و شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه را زیر آتش قرار دادند. در حمله به چادر آوارگان در غرب این اردوگاه نیز دو فلسطینی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

در منطقه «التوام» در شمال غزه نیز اشغالگران ساختمان های مسکونی را تخریب کردند و توپخانه آنها نیز اردوگاه جبالیا را در شمال غزه گلوله باران کرد. در منطقه «الشجاعیه» در شرق شهر غزه ۹ فلسطینی از یک خانواده در جریان حمله اشغالگران به شهادت رسیدند. منطقه العلمی در شمال اردوگاه جبالیا در شمال غزه نیز آماج حملات توپخانه اشغالگران اسرائیلی قرار گرفت.

براساس این گزارش همچنین توپخانه ارتش اشغالگر منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا و مناطق شمال غربی غزه را گلوله باران کردند. همزمان وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را محاصره کرده اند و این در حالی است که سوخت این بیمارستان هم در حال اتمام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha