مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک پاریس برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم تجلیل از ۲۵ مدال‌آور کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک پاریس امروز (چهارشنبه) در سالن آکادمی پارالمپیک برگزار شد. این مراسم با تلاش کمیته ملی پارالمپیک و همکاری بخش خصوصی برگزار و از مدال‌آوران کاروان ایران تجلیل به عمل آمد.

کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس با هشت مدال طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز در جایگاه چهاردهم قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم چند کلیپ از افتخارآفرینی ورزشکاران در پاریس پخش شد. همچنین گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ در ورزش پخش شد.

در این مراسم ورزشکاران نامدارانی مانند ساره جوانمردی پرافتخارترین بانوی ایران زمین، هادی رضایی سرمربی و مرتضی مهرزاد ستاره والیبال نشسته، حضور داشتند. علی‌اکبر قریب‌شاهی رکوردار پاراوزنه‌برداری، احمد امین‌زاده قوی‌ترین پارالمپین جهان و دیگر مدال‌آوران حضور داشتند.

غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک نخستین سخنران این مراسم بود که برخلاف معمول به جایگاه نرفت و در کنار قهرمان سخنانی را مطرح کرد. وی با تبریک عملیات وعده صادق ۲ گفت: امروز پسران و دختران ایران زمین به همراه مربیان خود حضور دارند. باید تبریک بگویم شما قهرمانانی هستید که در پاریس در چند جنبه مهم درخشیدید.

وی ادامه داد: نخستین دیدارم با قهرمانان بعد از بازگشت از پاریس است. عملکرد این قهرمانان عالی بود و توانستند دل رهبر و مردم ایران را شاد کنند. احسنت بر شما که پاریس را به آوردگاهی برای تاریخ‌سازی تبدیل کردید. در پاریس ۳۴ بار رکوردشکنی کردی که علاوه بر این بیش از ۲۰ بار تاریخ‌ساز بودید که نقش دختران ایران زمین در آن بی‌نظیر بود. از ۱۲ بانوی اعزامی هفت نفر مدال گرفتند. بانوان ستاره‌های درخشان ایران در پاریس بودند آن هم در حالی که ۶ نفر از آنها نخستین تجربه‌شان در پارالمپیک بود.

کارگری بیان کرد: والیبال نشسته تاریخ‌سازی کرد و طلای هشتم را به امام رضا (ع)تقدیم کرد. شما قهرمانان، مدال اخلاق و فرهنگ را هم کسب کردید. اهدای مدال به مردم، شهدا و ... و احترام به پرچم فوق‌العاده بود. بیش از ۲ میلیارد و سیصد میلیون نفر این دوره از بازی‌ها را از تلویزیون تماشا کردند. این ادب و وقار شما مقابل میلیون‌ها چشم ارزنده و عالی بود.

وی عنوان کرد: امروز از ارزشمندترین ورزشکاران کشور تجلیل می‌شود. تلاش ورزشکاران این حوزه دو برابر بیشتر ورزشکاران دیگر ارزشمند است.

کارگری تصریح کرد: با دستور رئیس جمهوری و اعلام سازمان برنامه و بودجه، پرداخت پاداش برابر مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک صادر شده و به زودی پرداخت خواهد شد.

در این مراسم به ترتیب به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب یکصد میلیون، ۷۵ میلیون و ۵۰ میلیون اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha