اسبقیان: پرچم ایران در المپیک لس‌آنجلس باید بیش از پیش به اهتزاز درآید

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بازی‌های المپیک لس‌آنجلس برای ما بسیار مهم است چون در آمریکا برگزار می‌شود و باید پرچم ایران در آن کشور بیش از پیش به اهتزاز درآید.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد شروین اسبقیان امروز (سه‌شنبه) در مجمع عمومی فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اظهار داشت: باید نتایج پارالمپیک پاریس را تبریک بگویم و در این موفقیت ورزشکاران، مربیان و هیات‌های استانی نقش تعیین کننده‌ای داشتند. کاروان ما کاملا موفق بود و فدراسیون جانبازان و توان‌یابان هم در این موفقیت نقش بسیار مهمی داشت.

وی گفت: فرزندان ایران هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه قهرمانی موفق بودند و این مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. حضرت آقا سال گذشته بعد از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۱۱ بار مصداقی تشکر کردند که ۷ مورد آن مربوط به فدراسیون جانبازان و ورزشکاران المپیکی بود. این برای ما بسیار باارزش است و امسال نیز حضرت آقا به چند نکته اشاره کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در تمام این موفقیت‌ها هیات‌های استانی هم نقش دارند. گلایه‌هایی از همکاری مدیران کل ورزش استان‌ها وجود دارد که قابل تعمیم به تمام ادارات کل‌ نیست . مدیران زیادی هم هستند که همکاری بسیار خوبی با هیات‌های جانبازان و توانیابان دارند.

رئیس مجمع فدراسیون جانبازان و توان‌یابان این را هم گفت: پاداش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی برابر است. شهید رئیسی بر عدالت ورزشی در هر ۲ زمینه تاکید داشتند و کیومرث هاشمی وزیر سابق ورزش نیز این عدالت را مورد توجه قرار داد و گفته بود که پاداش برابری که مورد تاکید شهید رئیسی بود را اجرا خواهم کرد.

اسبقیان همچنین گفت: بازی‌های المپیک لس‌آنجلس بسیار برای ما مهم است چون در آمریکا برگزار می‌شود و باید پرچم ایران در آن کشور بیش از پیش به اهتزاز درآید و آن آوردگاه برای ما مبارزه است. با ورزش خود آن کشور را تحقیر کنیم همان گونه که با صنایع دفاعی و موشکی این کار را کردیم.

هاشمی: سال درخشانی در ورزش داشتیم

سیدمناف هاشمی نیز در این مجمع گفت: بسیاری از عزیزان مجمع یادگاران دفاع مقدس هستند. سه نکته به عنوان پیشنهاد خدمت رئیس فدراسیون ارایه می‌کنم که اعضای مجمع می‌توانند در خصوص آن نظر بدهند.

وی ادامه داد: ۳۱ نقطه به ۳۱ استان برای هیات‌های استانی فدراسیون تحویل داده شود و در اختیار جانبازان و معلولان قرار گیرد و اگر نیاز به مشاوره باشد ما هم از لحاظ حقوقی کمک می‌کنیم. 

دبیر کمیته ملی المپیک با بیان اینکه سال درخشانی در ورزش المپیکی و پارالمپیکی داشتیم، افزود: کمک‌های مالی دیگر پیشنهاد من است. امروزه مشکلات مالی زیاد است و کمک بیشتری باید به هیات‌ها شود و روسای هیات‌ها هم باید تلاش بیشتری برای درآمدزایی داشته باشند. اختصاص یک میلیارد به همه استان‌ها رقم بسیار ناچیز و باید این رقم افزایش پیدا کند.

وی در خصوص پیشنهاد سوم خود گفت: اشتغال قهرمانان جانباز بسیار مهم است و آیین نامه آن نیز باید تغییر کند. دکتر اسبقیان نیز از پیگیری آن خبر دادند و ما باید آن را به صورت جدی پیگیری کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha