بیش از ۱۱۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید شد

مشهد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۱۲ هزار و ۱۶۲ تن گوشت مرغ در نیمه نخست امسال وارد چرخه بازار مصرف استان شده است.

مجید جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تولید در مقایسه با تولید این محصول دامی در مدت مشابه پارسال که ۸۴ هزار و ۳۱۰ تن ثبت شده است حدود ۳۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان این که افزایش تولید در این بخش حاصل همکاری خوب بخش خصوصی و پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان با این سازمان است ادامه داد: کمبودی در زمینه تولید و تامین مرغ در استان نداریم و افزایش قیمت گوشت مرغ در ۲ هفته گذشته حاصل کمبود مرغ در بازار کشور بوده است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز در ۲ هفته نخست مهر ماه شاهد افزایش مصرف همزمان با بازگشایی مدارس هستیم و با توجه به پراکنش متفاوت تولید در استانهای کشور، تقاضای استان‌های دیگر برای خرید مرغ در استان با ظرفیت بالای تولید مانند خراسان رضوی وجود داشت که خوشبختانه از این مرحله گذر کردیم.

جعفری افزود: خوشبختانه هم اکنون وضعیت در شرایط به نسبت خوبی قرار دارد و با ورود کشتارهای روز شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال نیز ۶۰ میلیون و ۶۰۴ هزار قطعه جوجه ریزی در استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۲ درصد رشد دارد و این آمار گویای آینده خوب تولید در بخش تولید مرغ گوشتی در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha