وزیر نیرو: ظرفیت تجدیدپذیرها تا پایان امسال افزایش می‌یابد

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی یک هزار و ۸۰۰ کیلووات‌ ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدید پذیر کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، عباس علی‌آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امید است در دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود شش هزار مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و غیره رقم زده شود.

وی رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد بسیاری از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و افزود: من امروز قبول کردم در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه صنعت آب و برق وارد شده‌ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه‌های ارایه شده برای صنعت آب و برق درابتدای دولت چهاردهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که ۱۰۰ درصد آن مورد تأیید نمایندگان قرار گرفت.

علی‌آبادی به در خواست خود از رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار تداوم همکاری‌ها وجود داشته باشد. هم‌اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی ۱۰۰ همت است.

وی تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رئیس‌جمهور دانست و ادامه داد: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در حوزه تجدیدپذیرها در حال حاضر ظرفیت قابل‌ توجهی در حوزه تولید برق وجود ندارد و باید سازوکار توسعه این امر فراهم شود.

به گزارش ایرنا، عباس علی آبادی در هنگام دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت نیرو در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای، گفته بود: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای برای تولید برق نگاه راهبردی و کلیدی داشته باشیم.

علی آبادی ادامه‌داد: کشور ما اساساً کشوری آفتابی است و این یعنی ظرفیتی که بسیاری از کشورها از آن بی‌بهره هستند؛ از طرف دیگر نیز حداکثر مصرف ما در ظهر تابستان است که با بیشترین میزان تولید نیروگاه‌های خورشیدی هم‌زمان است؛ بنابراین بدون شک سهم تولید برق خورشیدی در دولت چهاردهم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذکور، وزارت نیرو با تدبیر لازم، مدل‌های اقتصادی جذب حداکثری سرمایه‌گذاران در این حوزه را دنبال خواهد کرد و این رمز کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی است که ان‌شاءالله با قدرت دنبال خواهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha