۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85622596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور آموزش حفاظت فنی و ایمنی می‌بینند

سنندج- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهمنامه‌ای بین این مرکز و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به منظور آموزش حدود ۱۰ هزار کارگر در کشور، منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، حبیب الله جلیلی روز چهارشنبه در سومین جلسه اعضای اصلی و علی البدل قرارگاه آماک(آموزش ایمنی کارگاه های زیر ۱۰ نفر) استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امیدواریم با شرکت حداکثری کارگران ساختمانی در این دوره ها شاهد کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه کار و تولید با آموزش و توانمند سازی امکان پذیر است، افزود: در قالب قرارگاه آماک و در مرحله اول برنامه عملیاتی قرارگاه، بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار نیز برنامه‌ریزی و اجرا شد.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در مرحله دوم، آموزش ایمنی کار به کارگران ساختمانی در سطح کشور به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفت.

۱۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور آموزش حفاظت فنی و ایمنی می‌بینند

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتلای فرهنگ ایمنی و تبیین آن در جامعه کار و تولید از مهمترین وظایف بازرسان کار است، از خدمات بازرسان کار در نظارت و بازرسی از واحد های کارگری، معادن، ساختمان ها و کارگاه های پر خطر قدردانی کرد.

جلیلی ادامه داد: با آموزش و توانمند سازی کارگران به ویژه کارگران و استادکاران بخش ساختمان از حوادث ناشی از کار جلوگیری خواهد شد که خود کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha