رفع مشکلات تنش‌ آبی ۵۸ روستای کرخه / آغاز عملیات طرح روشنایی جاده ترانزیتی اهواز - شوش

اهواز - ایرنا - نماینده شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور رفع مشکلات تنش‌ آبی ۵۸ روستای کرخه و شتاب بخشی به تکمیل طرح های عمرانی آب و برق شوش توسط وزیر نیرو به مراجع مربوطه ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا ، محمد کعب‌عمیر روز چهارشنبه در گفت و گوی رسانه‌ای در خصوص نشست با علی‌آبادی وزیر نیرو در راستای رفع مشکلات آب و برق شوش و کرخه، اظهار کرد: شهرستان های شوش و کرخه در سال‌های اخیر در حوزه انرژی مشکلات عمده ای داشتند که در این نشست سعی شد مهمترین مسائل و مشکلات این مناطق به صورت کلی و جزیی در اختیار وزیر نیرو قرار دهیم.

وی افزود: از جمله مسائل مهم مطرح شده در این نشست شتاب بخشی در زمینه خرید توربین ۴۲ مگاواتی برای نیروگاه کرخه و اخذ دستورات لازم جهت تهیه و نصب ۲ عدد توربین هشت مگاواتی با توجه به جانمایی در سد تنظیمی کرخه بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تامین منابع مالی خرید لوله اتصال روستاهای شوش به آب غدیر، تامین منابع مالی اجرای خط خویس به چغازنبیل در راستای رفع فولباری و نصب ترانس در پست برق مربوطه، تامین اعتبار لازم برای اجرای خط ۱۵ کیلومتر با نصب فیدر ٣٣ کیلو ولت به ۱۰ روستای بخش مرکزی کرخه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در راستای کاهش بار فیدرهای فول بار پست آهودشت از دیگر مسائلی بود که در زمینه درخواست مجوزهای لازم به وزیر نیرو ارائه شد.

وی بیان کرد: اخذ مجوز و تامین اعتبار لازم برای اجرای خط ۱۵ کیلومتری ۳۳ کیلو ولت و اضافه کردن فیدر جدید در پست هفت‌تپه برای ۶ روستای منطقه میان آب، تکمیل خط دومداره ۱۳۲ کیلو ولت از ایستگاه شمال غرب اهواز تا ایستگاه هفت تپه، تامین نیروی انسانی برای ادارات برق توزیع شوش و کرخه در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه، تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های آبرسانی با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۸۰ درصد شهرستان های شوش و کرخه نیز از مواردی بود که در این نشست به عنوان مطالبه جدی مردم شوش و کرخه عنوان شد.

کعب عمیر تصریح کرد: تامین منابع مالی برای احداث مخازن سه هزار متر مکعبی برای شهر حر و روستاهای محور چعب در راستای رفع تنش آبی، پیگیری جهت احداث شهرک تخصصی انرژی (تجدیدپذیر) در شوش و همچنین تامین منابع مالی برای احداث ساختمان در شهرستان کرخه برای اداره برق توزیع برق از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

وی بیان کرد: همچنین تامین منابع مالی از محل بند (م) با هماهنگی وزارت کشور جهت تکمیل پروژه راهبردی آبرسانی به ۵۸ روستای کرخه موسوم به تاسیسات خلیفه حیدر، تنش آبی کمی و کیفی ۴۰ هزار نفر را برطرف می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آب و برق مردم شریف شوش و کرخه یکی از مطالبات جدی و اولویت های کار تا زمان رفع تمامی مشکلات است و در سایر حوزه ها نیز در حال بررسی مسائل و مشکلات این مناطق هستیم.

طرح روشنایی جاده ترانزیتی اهواز - شوش با اعتباری بالغ بر ۱۸۱ میلیارد ریال کلید خورد

وی اظهار کرد: همچنین طرح روشنایی جاده ترانزیتی مسیر سه راهی هفت تپه - شوش که یکی از مهمترین مسیرهای تجاری این منطقه به شمار می رود در یک قدمی اجرا قرار گرفته است.

کعب عمیر گفت: طرح روشنایی جاده ترانزیتی اهواز - شوش حدفاصل سه راهی هفت تپه _ شوش با اعتباری بالغ بر ۱۸۱ میلیارد ریال به طول ۸/۵ کیلومتر به منظور ایمن سازی و تسهیل تردد در این مسیر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح شامل نصب ۱۷۵ عدد پایه ۱۱/۵ متری و ۳۵۰ دستگاه چراغ LED است که بی شک در سهولت تردد تاثیرگذاری بالایی داشته و از سوانح رانندگی و تلفات جاده ای می کاهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha