فرماندار بروجرد: مهارت آموزی یکی از راهکارهای توسعه اشتغال پایدار است

بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد با بیان اینکه دفتر شناسایی نخبگان شهرستان ایجاد می‌شود، گفت: یکی از راهکارهای مؤثر برای ایجاد اشتغال پایدار نیازسنجی بازار برای مهارت آموزی است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: افراد مختلف فاقد شغل و مهارت جامعه باید شناسایی و متناسب با نیاز بازار کار آموزش های مهارتی لازم به آنها ارائه شود.

وی افزود: افرادی که نیازمند مهارت هستند باید شناسایی و علاقه‌مندی آنها در مهارت آموزی مورد توجه قرار گیرد که در این راستا دفتر شناسایی نخبگان در فرمانداری ایجاد می‌شود.
فرماندار بروجرد با بیان اینکه از مربیان مجرب برای مهارت‌آموزی استفاده شود، بیان کرد: ابزار و مکان برای مهارت‌آموزی فراهم و تسهیلات به کسانی که آموزش‌دیده‌اند تعلق بگیرد، تا باعث ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان شود.

۲ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در لرستان ارائه شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۲۵ نفر ساعت در ۶ ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند و فنی و حرفه‌ای لرستان در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

علی پاشایی با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش و مهارت در حوزه کشاورزی بیان کرد: آموزش در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد و در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی باید همکاری کنند تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه ۱۹ گروه هدف آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود، دوران مدرک‌گرایی به اتمام رسیده و آموزش‌های مهارتی باید گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم همگرایی بیشتری انجام و آموزش مهارتی به سمت فنی و حرفه‌ای سوق داده شود، گفت: تهیه سند مهارت در دستور کار فنی و حرفه‌ای لرستان قرار دارد که هدف از تهیه این سند نیازسنجی توسعه مهارت در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان یادآور شد: شناخت وضعیت جمعیتی، جغرافیایی توسعه مهارت، شناخت، تحلیل برنامه‌ها و ظرفیت‌های بالقوه توسعه مهارت و بررسی مسائل و مشکلات توسعه مهارت استان از دیگر اهداف این سند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha