صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری صنعت کفش/ ۸۰‌درصد اشتغال این صنعت خانگی و محلی است 

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به شناسایی بازارهای جدید صادراتی، گفت: از سه میلیارد دلار صادرات در سال سهم صنعت کفش ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جواد شعبان‌زاده» امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهر) در نشست با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری هشتمین نمایشگاه صنعت کفش و کیف، با بیان اینکه صنعتگران کفش ما امروز به دنبال بازارهای جدید هستند افزود: شناسایی بازارهای جدید را از ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دادیم؛ در این راستا ۳۴ کشور مقصد صادراتی کفش را شناسایی کرده ایم و معرفی کفش و نمونه محصول ارائه شده است.

این مقام صنفی ادامه‌داد: اکنون در مرحله اعتمادسازی و ارائه طرح های مختلف و کیفیت کفش ایران به سایر کشورها هستیم و ارتباط خوبی برای توسعه تجارت با تجار برقرار کرده ایم.

وی اظهار داشت: اغلب کفش هایی از ایران صادر می شود در پایه چهار دلاری و ارزان قیمت است و به دنبال افزایش سهم صادرات در کفش های گرانقیمت هستیم.

شعبان زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت کفش و کیف بزرگ‌ترین و تخصصی ترین رویداد این صنعت در کشور است، گفت: در این دوره از نمایشگاه، ۶۰۰ برند مطرح و تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه می کنند و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر از ۳۴ کشور حضور خواهند داشت.

وی ابراز داشت: هفتمین دوره این نمایشگاه در سایت نمایشگاهی استان قم برگزار شد که به خاطر تعداد مشارکت کنندگان امسال در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه برگزار می شود که برندهای مطرح و تولیدکنندگان جوان حضور خواهند داشت و برنامه های خاصی برای هویت صنعت کفش خواهیم داشت.

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری صنعت کفش/ ۸۰‌درصد اشتغال این صنعت خانگی و محلی است 


این مقام صنفی عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه تعداد مشارکت کنندگان و برندها رشد ۵۰ درصدی و فضای نمایشگاهی رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت، ضمن اینکه بعد از نمایشگاه صنعت کفش نمایشگاه صنایع وابسته به کفش را در خردادماه سال آینده خواهیم داشت که در آن ۶۵۰ دستگاه تجهیزات عرضه می شود.

وی با بیان اینکه صنعت کفش را به عنوان صنعت پاک و اشتغال‌زایی می شناسیم، گفت: ۸۰ درصد اشتغال صنعت کشور خانگی و محله محور است، ۵۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول هستند و رتبه چهارم تا پنجم سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.

رییس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران، بیان‌داشت: این صنعت موتور متحرک ۷۰ صنعت دیگر است، به طوری که بیش از سه هزار محصول و مواد اولیه در آن وجود دارد که نشانگر گستردگی این صنعت است.

وی به موضوع قاچاق در صنعت کفش اشاره کرد و گفت: ورود کفش قاچاق در سال‌های گذشته روند کاهشی داشت، اما در این دو سال اخیر افزایشی شد به طوری که رشد ۷۰ درصدی قاچاق را شاهد هستیم.

شعبان‌زاده بیان‌داشت: ایران رتبه یازدهم صنعت کفش را در جهان داراست، همچنین قم قطب تولیدی کفش است که بیش از ۷۰ درصد صادرات کفش کشور مربوط به این شهر است.

وی با اشاره به اینکه قیمت های مواد اولیه در صنعت کفش کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست، گفت: رشد سریع این صنعت میزان تقاضا برای برگزاری این نمایشگاه را بالا برده است. در صنعت کفش و تولیدات آن، اتفاق هایی افتاده است به خاطر تغییر سلیقه و مُد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha