مدیریت مصرف ۲۰ درصدی تأمین آب پایدار تهران را ممکن می‌کند

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب کشور گفت: مدیریت مصرف ۲۰ درصدی امکان تأمین آب پایدار برای تهران را محقق می‌کند.

فیروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت تأمین آب تهران باتوجه‌ به دغدغه‌ای که از سوی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری مطرح شده است ادامه داد: در سال‌های گذشته ثابت شد که وزارت نیرو برای تأمین آب تهران برنامه دارد و مصداق آن خالی بودن سدها و تأمین بدون مشکل آب بود.

وی افزود: امسال برنامه‌ای که برای مصارف و منابع حوضه‌های آبریز منتهی به شهر تهران ونیز منابعی که تأمین نیازهای این شهر را دارد، در حال نگارش است همه به این سمت است که بتوان یک مدیریت بهینه‌ای را اعمال کرد.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: اکنون در باره وضعیت مصرف آب در بخش‌های مختلف ونیز تولید آن و رهاسازی برای مصرف بر اساس مدل‌سازی اقدام می‌شود و اینها با برنامه انجام می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به جمعیت حدود ۲۰ میلیون‌نفری تهران که در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند و دغدغه رئیس‌جمهور هم تأمین آب موردنیاز بوده گفت: براین‌اساس تأمین آب با حساسیت بیشتر و با تنوع‌بخشی به منابع و هم برای شرایط اضطراری طرح‌هایی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبق طرح‌هایی که در دو سال گذشته در قالب طرح‌های اضطراری اتفاق افتاد در شرب تهران یک تنوع‌بخشی خوبی اتفاق افتاده است و با همین طرح‌ها امسال مشکلی در تأمین آب تهران نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت آب کشور افزود: اما بر اساس تأکید رئیس‌جمهوری و نام‌گذاری دولت چهاردهم به نام وفاق ملی انتظار داریم یک وفاقی هم درباره مصرف آب بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه دو سال گذشته تلاش‌هایی که شد اجازه بروز مشکل در تأمین آب در کشور و به‌خصوص تهران نداد گفت: انتظارمی رود یک وفاق ملی در مصرف آب هم شکل‌گرفته و همه مردم و مسئولان دغدغه مصرف داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: براین‌اساس نیاز است به‌صرفه جویی در مصرف آب توجه جدی داشته باشند.

سخنگوی صنعت آب کشور با بیان اینکه میزان مصرف آب در تهران نسبت به استانداردهای جهانی بالاتر است خاطرنشان کرد: انتظار داریم در تهران باتوجه‌به شرایط اقلیمی، جغرافیای و جمعیتی میزان مصرف به ۱۹۰ لیتر در شبانه‌روز کاهش یابد تا بتوان بدون مشکل از شرایط سخت عبور کرد.

قاسم‌زاده میزان مصرف فعالی آب در تهران را در حال حاضر ۲۳۰ لیتر در شبانه‌روز دانست و ادامه داد: این میزان اگر مدیریت شود ۲۰ درصد کاهش مصرف خواهیم داشت که همین می‌تواند در عبور از اوج مصرف به‌شدت کمک کند.

وی افزود: برای تأمین آب پایدار برای تهران نیاز به کمک و همراهی مردمی داریم .

به گزارش ایرنا شهریورماه امسال مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور گفت: ما به تعادل بین منابع و مصارف بی‌توجهی کردیم و از طبیعت سیلی خواهیم خورد. در آینده در تهران آب و منابع را چگونه می‌خواهیم تأمین کنیم؟ تهران را طوری توسعه داده‌ایم که نمی‌توانیم در آینده فضای خوبی برای زندگی در آن داشته باشیم.

.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha