دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: تحول در برخی محتواهای درسی ضروری است

شیراز - ایرنا - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس شرایط موجود و نیازهای جامعه ضروری است محتواهای درسی خود را متحول سازیم تا پاسخگوی نیازهای زندگی باشیم.

به گزارش ایرنا، محمود امانی طهرانی چهارشنبه در آیین افتتاحیه دوره توانمندسازی سرگروه‌های استانی طرح تربیت مدرسان میانی و اختتامیه ششمین دوره رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی کشور در شیراز اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی تحولی در محتواهای آموزشی رخ داد تا متناسب با نیاز روز کشور شود و امروز نیز چنین نیازی احساس می‌شود.

وی افزود: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی برای ارتقای سطح دانش و توانایی های حرفه‌ای معلمان است.

امانی با اشاره به برپایی سه کارگاه کشوری سرگروه‌های علوم تجربی، دوره ملی تربیت مدرس میانی و یک دوره کشوری برای تربیت مدرس در شیراز، ادامه داد: مقرر شد شرکت‌کنندگان در این دوره در قالب درس پژوهی و درس کاوی طرح درس مشترکی از دروس علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر استعدادیابی و هدایت تحصیلی ارائه دهند تا آموزش و پرورش فارس به عنوان دبیرخانه به صورت آزمایشی، طرح درس‌های ارائه شده را دریافت و برگزیده‌ها را انتخاب کند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیزدر این آیین گفت: امروز بسیاری از محتواهای آموزشی در زندگی دانش آموزان کاربردی ندارد و نیازمند تغییر در برخی محتواها هستیم.

حمید یزدانی افزود: ورود برخی از موضوعات به کتاب‌های درسی امری زمان بر است و با توجه به ساختارهای موجود، این روند به کندی انجام می شود.

وی ادامه داد: ایران از معدود کشورهایی است که برنامه درس ملی دارد که باعث افتخار است و رویکرد ما در این درس، شایستگی محور است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: تحول در برخی محتواهای درسی ضروری است

بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در بررسی و داوری انجام شده رویداد درس کاوی در رقابت های آزمایشگاهی به ترتیب مازندران، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی اول تا سوم شدند.

دوره آموزشی در قالب ششمین رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور، که از سه روز پیش در شیراز آغاز شده بود امروز پایان یافت و دوره توانمندسازی سرگروه‌های استانی کشور با عنوان طرح تربیت مدرسان میانی ویژه سرگروه‌های دروس علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر و استعدادیابی و هدایت تحصیلی از امروز در مرکز فارس آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha