۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85623071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی بیش از ۲ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

همدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از شناسایی ۲ هزارو ۷۷ فقره انشعاب غیر مجاز آب در نیمه ابتدایی سال در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال یک هزار و ۲۳۶ فقره از انشعابات غیرمجاز به انشعاب مجاز تبدیل شد و ۸۴۱ فقره نیز جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از آب به لحاظ قانونی جرم و از منظر شرعی نیز گناه محسوب می‌شود، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی به‌صورت منسجم و مستمر در استان همدان ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ در استان در بخش خانگی است.

وی تأکید کرد: انشعاب غیرمجاز آب علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، مشکلات زیست‌محیطی، فنی، بهداشتی و اجتماعی گسترده‌ای به دنبال دارد که نیازمند مدیریت دقیق و اجرای قوانین سخت‌گیرانه است.

بختیاری‌فر ادامه داد: برداشت بی‌رویه و بدون کنترل از منابع آب، می‌تواند منجر به کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی شود که اثرات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری دارد و در مناطقی مانند استان همدان که دارای منابع آب محدودی است، انشعابات غیرمجاز می‌تواند موجب بروز بحران‌های آبی شود.

وی با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز ممکن است باعث نفوذ آلودگی‌ها به شبکه آب‌رسانی شوند و کیفیت آب را کاهش دهند، عنوان کرد: نصب‌ غیراصولی و دستکاری شبکه آب ممکن است باعث خرابی و آسیب‌های جدی به شبکه توزیع آب شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته نیز چهار هزار و ۲۶۶ فقره انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شد که ۲ هزار و ۳۶۱ فقره از این انشعاب‌ها رفع و یک هزار و ۹۰۵ مورد جمع آوری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha