دیدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اعضای ستاد پزشکیان

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سلسله دیدارهای خود چهارشنبه شب میزبان اعضای ستاد انتخابات دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور و برخی اعضای جبهه اصلاحات استان بود؛ضرورت توجه به طرح های زیرساختی و زیربنایی و تلاش برای تامین بودجه های کلان و بهره گیری از هلدینگ های بزرگ اقتصادی ، توجه به سرمایه گذاری و اینکه جلوی برخی سهم خواهی در استان نیز گرفته شود مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی مسئولان در بسیاری از دستگاه های اجرایی جایگاه خود را فراموش کرده اند فکر می کنند ارباب مردم اند، در حالی که مردمی که مراجعه می کنند ارباب ما هستند، بدون تردید نگاه ارباب رعیتی در این دولت جایگاهی ندارد.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی چهارشنبه شب در نشست با برخی اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان و جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: مدیران و کارشناسان استان باید احترام مردم را داشته باشند و حرف هایشان را گوش دهند و اگر نرسیدند مشکلات مردم را رفع کنند حداقل باری اضافی به دوش آن ها نیندازند.

وی با شاره به زیرساخت های استان، افزود: این استان به شبکه آزادراه و ریل وصل نیست و فرودگاه خوبی ندارد و جاده‌های استان هم نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد و کمتر از یک کیلومتر آزادراه داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توجه به زیرساخت ها بسیار مهم است و باید اولویت استان باشد، هیچ کاری بدون وجود زیرساخت معنا ندارد.

رحمانی عنوان کرد: نگران کننده است که معدل سال آخر دبیرستان های کهگیلویه و بویراحمد بین هشت تا ۱۰ است، آیا در این وضعیت نیروی انسانی کارآمد و توانمند بیرون می‌آید.

رحمانی با اشاره به جذب نیروها در طرح شهید زین‌الدین در این استان، اظهار کرد: ۴۰ درصد آزمون کتبی و ۶۰ درصد هم مصاحبه بوده، مشخص است وقتی که ۶۰ درصد را برای مصاحبه بگذارند هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند.

وی افزود: سازمان استخدام زمان اجرای این بخشنامه را یک سال مشخص و ابلاغ کرد و دوباره در بخشنامه دیگری آزمون را آورده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اینجا آمدم فرق بین کسی نگذارم و آنچه در ۳۰ سال گذشته یاد گرفته ام نتیجه اش را در کهگیلویه و بویراحمد به کار ببرم. کهگیلویه و بویراحمد را خانه خودم می دانم فرهنگ و رسوم مشترک داریم و همه شاگردان بهمن بیگی هستیم.

وی گفت: باید مسائل و مشکلات تولید در استان رفع شود، بازدیدهایم را از تولید شروع کردم و در اولین بازدید از کارخانه گیاهان دارویی شروع شد چون تولیدات آن مبتنی بر ظرفیت های استان بودو دانش بنیان است و از سوی دیگر این کارخانه یک زنجیره است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سدهای مخرب مانع توسعه هستند و در این رابطه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رحمانی تاکید کرد: سه پروژه مهم در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در حوزه برق در دستور کار قرار گرفت، البته تکمیل این پروژه ها ۲۲ هزار میلیارد ریال منابع می خواهد.

جلوی سهم خواهی ها گرفته شود

رئیس جبهه اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که یأس و ناامیدی غالب نشود و آن‌چیزی که همه حامیان مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان انتظار داشتند، تحقق پیدا کند.

علیرضا کفایی افزود: مناطق ۱۴گانه استان کهگیلویه و بویراحمد ستاد تبلیغاتی آقای پزشکیان تشکیل شد و اعضای ستاد مرارت‌های بسیاری کشیدند و در شهرستان‌های باشت و مارگون آن مسائل پیش آمد که فرماندار وقت شهرستان باشت نیز مورد بازخواست قرار گرفت.

وی به طرح شهید زین‌الدین اشاره کرد و گفت: نسبت به این طرح اعتراض هایی وجود دارد و باید بررسی شود که آیا بکارگیری افراد در این قالب بر اساس شایستگی و فرایندهای قانونی و کمک به اشتغال جوانان بوده است ، یا نه که بهتر است در این زمینه روشنگری شود.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بسیاری از جوانان بیکار هستند و عمرشان در این استان در حال طی شدن است و باید شغل و کاری داشته باشند که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود.

کفایی گفت: ما به دنبال وفاق و تعامل با نمایندگان هستیم و نمی‌خواهیم تقابل کنیم. استقلال دستگاه دولت در استان حفظ شود با نمایندگان مشورت شود و پیشنهاد بدهند و اگر لازم است به نفع استان کار کنند نه اینکه به دنبال سهم‌خواهی باشند و فقط بخواهند که مدیرکل مدنظر را بگمارد.

وی با اشاره به روز انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه ۱۴۰۳، افزود: مجاهدین شنبه بسیار هستند، آنهایی که روز جمعه بازداشت و تهدید شدند عقب‌افتاده‌اند و آنهایی که در میدان نبودند و به دیگران رأی دادند اکنون آماده و میدان‌دار شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha