حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری در روستاهای خراسان‌شمالی گازرسانی شد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری برای تقویت شبکه گاز و گازرسانی به روستاهای استان هزینه شد.

سید محمود هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسب ۱۹ مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اظهار کرد: اعتبارات سفر ایشان به استان برکات زیادی به همراه داشت و در بخش های مختلف تقویت زیرساخت ها و گازرسانی به روستاهای محروم تحول ایجاد کرد.

وی افزود: از مجموع کل اعتبارات اختصاص یافته در حوزه این شرکت ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به ۴۱۰ روستا بود که جهشی در توسعه روستاهای محروم و مرزی این خطه ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی تصریح کرد: اجرای خط انتقال ۱۰ اینچ صفی اّباد - بام به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال، اجرای خط انتقال ۱۲ اینچ راز - غلامان با ۱۰۰ میلیارد ریال و تقویت شبکه گاز رسانی سطح استان با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح ها است.

به گزارش ایرنا، ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱؛ سالروز سفر مقام معظم رهبری به دیار فرهنگ‌ها است.

جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha