۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85207912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افروختن مشعل گاز ۸۸ روستا؛ رهاورد دولت سیزدهم در خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- افروختن مشعل گاز در ۸۸ روستا و تصویب بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار گازرسانی مهمترین رهاورد دولت سیزدهم در خراسان‌شمالی است که توانست تمامی روستاهای دارای سکنه این استان محروم را گازدار کند.

به گزارش ایرنا، شاید چند سال پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که روستای مرزی "سوخسو هاشم" در دورترین نقاط مرزی شهرستان راز و جرگلان و روستاهای صعب العبور "قره نوده" و "پسرکانلو" در شهرستان بجنورد با جمعیت حدود ۶۰۰ نفری روزی گازدار شوند ولی اینک تمامی مناطق مرزی خراسان شمالی با همت جهادی دولت سیزدهم از این نعمت بهره‌مند شدند.

گازرسانی به روستای "رشوانلو" در شهرستان شیروان و روستای "هوشان" در شهرستان مانه و سملقان در سال گذشته، مشعل تمامی روستاهای خراسان شمالی را روشن کرد و تمامی مناطق روستایی این خطه از شمال شرق کشور گازدار شدند.

تحول بزرگ گازرسانی در این خطه محدود به روستاها نبود و در این دولت چهار پاسگاه مرزی و ۲۵ واحد صنعتی نیز گازدار شدند و تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی استان گازرسانی شده که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند و تامین همین میزان از مصرف گاز بسیار اهمیت دارد.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

افروختن مشعل گاز ۸۸ روستا؛ رهاورد دولت سیزدهم در خراسان‌شمالی

تصویب بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در مورد اعتبارات گازرسانی استان در دولت سیزدهم اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع و سایر طرح‌های استان در دولت سیزدهم مصوب شد.

سید محمود هاشمی تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبار مربوط به سال ۱۴۰۰ و چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته بوده است.

وی اعتبار مصوب برای شرکت گاز خراسان شمالی در سال جاری را نیز بیش از ۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبارات تا حد بسیار زیادی طرح های گازرسانی استان را تکمیل می‌کند.

افروختن مشعل گاز ۸۸ روستا؛ رهاورد دولت سیزدهم در خراسان‌شمالی

افروختن مشعل گاز در ۸۸ روستا

هاشمی در ادامه عنوان کرد: عملا گازرسانی در دولت سیزدهم در این خطه شتاب بیشتری گرفت و تصویب اعتبارات وارد فاز عملیاتی شد و در این مدت ۸۸ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۲۵ هزار و ۷۶ مشترک به گاز خراسان شمالی افزوده و همچنین در این خصوص ۹ هزار و ۸۷۲ انشعاب گاز نیز نصب شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۳۸ کیلومتر شبکه استان در دولت سیزدهم عملیاتی شد خاطرنشان کرد: از مجموع این میزان ۷۶ کیلومتر شهری و ۴۶۲ کیلومتر روستایی بوده که این میزان از شبکه در استان بی سابقه بوده است.

وی یادآور شد: ۱۳ هزار و ۷۴۷ مورد از مشترکان جدید شهری و ۱۱ هزار و ۳۲۹ مورد روستایی هستند که بیانگر عدالت در توزیع اشتراکات در تمامی نقاط استان است.

افروختن مشعل گاز ۸۸ روستا؛ رهاورد دولت سیزدهم در خراسان‌شمالی

گازدار شدن ۱۰۰ درصد روستاهای دارای سکنه

معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی نیز در ادامه با بیان اینکه تا پایان آذرماه امسال ۱۰۰ درصد روستاهای دارای سکنه از نعمت گاز برخوردار می شوند گفت: در سال جاری جشن پایان گازرسانی به روستاهای استان را خواهیم گرفت.

حسن افتخاری بیان کرد: ۱۰۴ طرح گازرسانی در هفته دولت امسال بهره برداری می شود که ۷۶ طرح روستایی، ۲ طرح شهری و ۲۵ طرح صنعتی را شامل می شود و در مجموع سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به این روستاها بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار و مابقی اعتبار نیز برای سایر طرح ها هزینه شده است.

معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر طرح های قابل افتتاح در هفته دولت هفت طرح نیز کلنگ زنی خواهد شد که برای این طرح ها نیز ۷۵۰ میلیار ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گازرسانی به ۶ واحد تولیدی و صنعتی و ساخت یک باب ساختمان اداری از دیگر طرح های قابل افتتاح هفته دولت امسال است.

افتخاری یادآور شد: در مجموع سال گذشته عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستا آغاز و تاکنون به ۸۴ روستا گازرسانی شده است و ۲۲ روستای باقی مانده نیز تا آذرماه امسال به پایان خواهد رسید با این حساب هیچ روستای بالای ۲۰ و حتی زیر ۲۰ خانوار دارای سکنه بدون گاز طبیعی در این استان نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha