حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

تبریز-ایرنا- مدیر کانون تشکل‌های گردشگری آذربایجان شرقی، از حضور هشت کشور خارجی در سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز خبر داد.

رشید رجب پور روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ، زمان برگزاری نمایشگاه یاد شده همزمان با یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز را ۲۵ تا ۲۸ مهرماه امسال اعلام و اظهار کرد: از مدت ها قبل تلاش های زیادی برای حضور تعداد بیشتری از کشورهای خارجی و نمایندگی های موسسه های گردشگری آنها انجام و نسبت به سال های قبل با استقبال مناسبی مواجه شده است.

وی حضور فعالان گردشگری از ترکیه، کوبا، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری ارمنستان، عراق، اقلیم کردستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری را قطعی اعلام و اضافه کرد: رایزنی ها برای حضور جمهوری آذربایجان در این نمایشگاه نیز ادامه دارد که حضور این کشور نیز بسیار محتمل است.

رجب پور محل برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز را سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی اعلام کرد و افزود: تاکنون حضور تعداد ۲۸ استان کشور نیز در این نمایشگاه نهایی شده است.

وی تعداد غرفه های نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز را ۷۰ مورد اعلام کرد و با اشاره به استقبال بسیار وسیع شرکت ها و فعالان عرصه گردشگری، از کنار گذاشتن تعداد ۲۹ درخواست شرکت در این رویداد فرهنگی خبر داد و دلیل آن را کمبود فضای فیزیکی و غرفه های در نظر گرفته شده بیان کرد.

رجب پور ادامه داد: با توجه به استقبال خوب کشورهای خارجی از سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز، تعداد یازده غرفه نیز برای این کشورها تدارک دیده شده است.

وی شرایط برگزاری نمایشگاه امسال گردشگری تبریز نسبت به ۲ دوره قبلی را بسیار مناسب و مستعد اتفاقات مطلوب در این حوزه ارزیابی کرد و یادآور شد: استقبال از این نمایشگاه به حدی است که در نظر داشتیم یک سالن دیگر نیز اضافه کنیم که به علت محدودیت های زمانی و مالی موفق به این کار نشدیم.

حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

این فعال حوزه گردشگری به ظرفیت ها و امکانات این صنعت پردرآمد در آذربایجان شرقی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این مزیت ها نیازمند معرفی و شناساندن در عرصه های داخلی و خارجی است، گفت: همکاری رسانه ها و جامعه خبری با این حوزه می تواند آثار بسیار مطلوب و تاثیرگذار برای اقتصاد کل منطقه و کشور داشته باشد، چون گردشگری یکی از صنایع بسیار درآمدزا و پرسود در جهان به شمار می رود.

رجب پور غفلت از حوزه گردشگری ایران و آذربایجان شرقی را غیر قابل جبران خواند و ادامه داد: بدون تردید برگزاری نمایشگاه های مختلف و حضور فعالان این عرصه در نمایشگاه های دیگر کشورها، می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات گردشگری کشور شده و راه های توسعه این صنعت را فراهم کند.

وی از احصای نقاط ضعف ۲ دوره قبلی نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: در نشست های مختلف آسیب شناسی در این خصوص انجام شده است و در نمایشگاه امسال تلاش می شود ضمن پوشش نقاط ضعف سال های گذشته، با انجام یکسری اقدامات و فعالیت های جنبی تفاوت های مثبتی در این زمینه را شاهد باشیم.

مدیر کانون تشکل‌های گردشگری آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آماده سازی، هماهنگی و بسترسازی مناسب برای برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز، یادآور شد: بدون وفاق و تعامل بخش دولتی و غیردولتی برگزاری چنین نمایشگاه هایی ممکن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha