نمایشگاه‌ گردشگری تبریز مکان معرفی ظرفیت‌ استان ها/حضور بیش از ۵۰ خبرنگار خارجی و داخلی

تبریز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه های بین المللی گردشگری و صنایع دستی تبریز محلی مناسب برای معرفی و شناساندن ظرفیت های بی نظیر استان های مختلف است که بیش از ۵۰ خبرنگار از هشت کشور دنیا شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز را فرصتی برای معرفی آثار، مزیت ها و ظرفیت های این ۲ حوزه مهم فرهنگی و اجتماعی کشور بیان کرد و افزود: حضور تعداد ۲۸ استان در این ۲ نمایشگاه قطعی شده است و رایزنی ها برای حضور استان های خراسان شمالی، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد نیز ادامه دارد.

وی تلاش برای معرفی آثار و اماکن تاریخی و گردشگری و مزیت های هنری صنایع دستی مناطق مختلف کشور و استان های مختلف را از اهداف اصلی و محوری برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی تبریز بیان و اضافه کرد: مقدمات برپایی این ۲ نمایشگاه به طور همزمان از مدت ها قبل و با همکاری کانون تشکل های گردشگری آذربایجان شرقی آغاز شده است و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این دوره متفاوت تر از دوره های قبلی برگزار شود.

حمزه زاده رونق گیری صنعت گردشگری و جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی را از مزیت ها و فواید برگزاری نمایشگاه های گردشگری بیان کرد و ادامه داد: آمار و ارقام مربوط به تعداد ورودی های گردشگران در فصل تابستان به آذربایجان شرقی نشان دهنده تاثیرگذاری چنین نمایشگاه هایی است که باید در سال های آینده با قدرت و احصای نقاط منفی و ضعف به مسیر خود تداوم دهد.

وی همکاری بسیار مناسب اصحاب رسانه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و با تمجید از فعالان رسانه ای و خبری در انتشار اخبار و گزارش های این حوزه، یادآور شد: بدون تردید دست یابی به موفقیت های حوزه گردشگری با همکاری و تلاش های رسانه ای در استان محقق شده است.

حمزه زاده با تاکید بر پوشش مناسب رسانه ای سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز، گفت: انتظار می رود رسانه های استانی و ملی نسبت به تهیه و انتشار اخبار و گزارش های این ۲ نمایشگاه اهتمام بیشتری به خرج دهند تا علاوه بر منطقه شمال غرب، کل کشور از مزایا و منافع این رویداد بهره مند شود.

۱۷ خبرنگار و فیلمبردار از کشورهای ترکیه، ژاپن، چین، ایتالیا، آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان و ازبکستان در نمایشگاه تبریز

وی از دعوت فعالان رسانه ای چند کشور خارجی برای پوشش اخبار مربوط به نمایشگاه های یاد شده در تبریز خبر داد و افزود: بر این اساس ۱۷ خبرنگار و فیلمبردار از کشورهای ترکیه، ژاپن، چین، ایتالیا، آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان و ازبکستان برای حضور در تبریز دعوت شده اند که تعداد ۵۵ فعال رسانه ای نیز از تهران همزمان با برگزاری این ۲ نمایشگاه در تبریز حضور خواهند داشت.

حمزه زاده از حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایگشاه ملی صنایع دستی تبریز در روز چهارشنبه برابر با ۲۵ مهرماه خبر داد و گفت: معاونان وزیر نیز در طول زمان برگزاری نمایشگاه در روزهای تعیین شده در تبریز حاضر خواهند شد.

نمایشگاه‌ گردشگری تبریز مکان معرفی ظرفیت‌ استان ها/حضور بیش از ۶۰ خبرنگار خارجی و داخلی

وی رایزنی با تعدادی از سفارتخانه های کشورهای خارجی مستقر در تهران برای حضور در نمایشگاه یاد شده را یکی از اقدامات مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد و یاداور شد: بر همین اساس از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است.

حمزه زاده مجموع غرفه های نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی تبریز را ۳۵۰ مورد اعلام و اضافه کرد: این ۲ نمایشگاه در مساحت یازده هزار مترمربعی در قالب سه سالن پروین اعتصامی مختص صنایع دستی، شهریار متعلق به گردشگری و سالن آذربایجان مختص خودروهای کلاسیک و تجهیزات گردشگری برگزار می شود.

وی تعداد غرفه های صنایع دستی را ۲۲۰ مورد، گردشگری را ۷۰ و تجهیزات و خودروهای کلاسیک را ۶۰ غرفه اعلام کرد که در آنها تعداد هشت کشور خارجی همراه با ۲۸ استان کشور آخرین دستاوردها، داشته ها و ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی خود را به نمایش می گذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از استقرار شعبه سیار صندوق کارآفرینی امید در محل نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز خبر داد و افزود: این صندوق برای علاقمندان به خرید صنایع دستی وام های خرید ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پایین ارایه خواهد داد که پارسال تسهیلاتی به میزان ۲۰ میلیارد ریال در این زمینه برای خریداران اعطا شد.

حمزه زاده از تمام بانک ها و موسسات مالی و اعتباری درخواست کرد در کنار صندوق کارآفرینی امید در نمایشگاه شرکت کرده و تسهیلات خرید برای مشتریان ارایه کنند و در این خصوص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی آماده همه گونه همکاری برای استقرار شعب سیار در محل نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

ساعات بازدید از نمایشگاه های یاد شده از ۱۵ تا ۲۱ روزهای تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha