۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85623741
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار جوی در گیلان

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85623741
فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار جوی در گیلان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان است و بر این اساس هشدار زرد صادر شد.

سمانه نگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی روزهای گذشته هشدار زرد و فعالیت سامانه ناپایدار جوی برای چهارشنبه گذشته و جمعه هفته جاری ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها صادر شده بود اما بر اساس پیش بینی و هشدار جدید هواشناسی گیلان سامانه ناپایدار جوی به تناوب شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی طی روزهای یاد شده بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد موقتی شدید، مه آلودگی و رعد و برق به تناوب بعضی ساعات مناطق گیلان را دربر می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: در این مدت کاهش دما محسوس نخواهد بود اما با نفوذ سامانه بارشی و خنک دیگر به استان از اواسط هفته آینده، دمای هوا کاهش می‌یابد، فعالیت این سامانه نیز بر اساس نقشه‌های جدید هواشناسی طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: اسب وونی تالش با ۱۱ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۰ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۳ درجه و رطوبت ۹۱ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما فردا (جمعه) با ارتفاع موج ۱۰ تا ۷۰ سانتی‌متر نامناسب خواهد شد.

آسمان گیلان هم اینک صاف تا قسمتی ابری و در پاره ای مناطق مه آلود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha