۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85623800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد هشت درصدی صادرات در خوزستان

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85623800
رشد هشت درصدی صادرات در خوزستان

آبادان - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت خوزستان از رشد هشت درصدی صادرات به لحاظ وزنی و چهار درصدی ارزش ریالی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،عبدالکریم مزیدی‌فر پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر در سینما مهر آبادان اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری میزان صادارت کالاهای غیر نفتی به سه و هفت دهم میلیارد دلار رسیده است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان صادارت کالاهای غیر نفتی در خوزستان به هفت میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد رسید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت خوزستان گفت: اتاق بازرگانی آبادان و تجار این شهرستان تاثیر زیادی در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی استان خوزستان دارند.

مزیدی ‌فر افزود: به طور حتم رفع موانع صادرات در ایجاد اشتغال نقش مهمی خواهد داشت و این مهم با استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌ها از جمله جهاد کشاورزی و شیلات به دست خواهد آمد.

وی با قدردانی از فعالان تولیدی و اقتصادی و صادرکنندگان اظهار کرد: اگر بخواهیم پایه‌های امنیت کشور خود را بیش از قبل تقویت کنیم باید در زمینه تولید و صادرات با همکاری بخش‌های مختلف و برنامه‌ریزی به روز استفاده مناسب داشته باشیم.

مزیدی‌فر بیان کرد: توجه به موضوع کیفیت و قیمت در کنار رعایت نیاز بازارهای هدف و استانداردسازی موضوع مهمی است که نقش کلیدی در رونق صادرات کشور و استان خوزستان دارد.

در این آیین از ۲۰ نفر از صادرکنندگان برتر شهرستان آبادان در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، بازگانی و خدمات مورد تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha