۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85623805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر: در المپیک لس آنجلس می‌توانیم موفق باشیم

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85623805
دبیر: در المپیک لس آنجلس می‌توانیم موفق باشیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کشتی خطاب به مسئولان هیئت‌های استانی گفت: در المپیک لس آنجلس می توانیم موفق باشیم به شرطی که شما هم کمک کنید. وقتی با آن امکانات کشتی فرنگی توانست در لندن ۳ مدال طلا بگیرد، باز هم می توانیم این افتخار را تکرار کنیم، اما اینکار نیازمند پشتکار و تلاش دسته جمعی ما است.

به گزارش ایرنا، نهمین سمینار هیئت‌های کشتی استان های سراسر کشور، صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور روسای هیئت های کشتی و مسئولان فدراسیون، در سالن کنفراس فدراسیون کشتی برگزار شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در این سمینار گفت: در المپیک لس آنجلس می توانیم موفق باشیم به شرطی که شما هم کمک کنید. وقتی با آن امکانات کشتی فرنگی توانست در لندن ۳ مدال طلا بگیرد، باز هم می توانیم این افتخار را تکرار کنیم، اما اینکار نیازمند پشتکار و تلاش دسته جمعی ما است.

دبیر تصریح کرد: اگر خودتان نیز نمی‌توانید در استان‌ها به صورت تمام وقت باشید، یک یا دو نفر را مأمور کنید تا به صورت شبانه روزی کار هیئت کشتی استان را پیگیری کند.

وی ادامه داد: نگاه همه ما باید المپیکی باشد. وقتی آمدیم جمعیت کشتی‌گیر کمتر از ۴۰ هزار نفر بود اما خدا را شکر الان نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر است و اعتقاد داریم که اگر این تعداد به یک میلیون برسد می توانیم قهرمان المپیک شویم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه فدراسیون در ابتدای کار برنامه توسعه تا المپیک ۲۰۲۸ را تدوین و اجرایی کرد، اظهار داشت: از الان باید برای سال های ۲۰۳۲ و ۲۰۳۶ برنامه تدوین کنیم و چه خوب است که هیئت های کشتی نیز برنامه توسعه داشته باشند و بر اساس آن حرکت کنند

دبیر با اشاره به اینکه اگر ۲ تا ۳ مشکل اساسی در کشتی حل شود، کارها به سرعت پیش می رود، عنوان کرد: یکی از موارد و مشکلات ما این است که مربیان باید دانش افزایی و به روز شوند، موارد دیگر نیز توسعه زیرساخت ها و فضاهای ورزشی و بالا بردن جمعیت کشتی گیر است.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه استان ها نباید منتظر انستیتو (اندیشکده) کشتی بمانند گفت: خود شما باید ابتکار به خرج دهید. از قهرمانان و مربیان بزرگ دعوت کنید و کلاس های آموزشی برای مربیان بگذارید. یک مربی خوب می تواند کشتی گیر خوب بسازد.

وی ادامه داد: مربی با حضور ۳ روزه در کلاس که نمی تواند خود را ارتقاء دهد، حداقل باید ۱۰ روز در یک کلاس آموزشی حضور داشته باشد، پیشنهاد ما این است که هیئت‌های کشتی با استفاده از مربیان و قهرمانان بزرگ کشتی کلاس های آموزشی برگزار و تمامی مربیان و حتی کشتی گیران مستعد خود را موظف برای حضور در این کلاس کنند. اگر استانی اردوی تیم ملی را میزبان می شود، مربیانش را به اردو بفرستد تا دانش خود را ارتقاء دهند.

دبیر با بیان اینکه مشکل کشتی آزاد زیرگیری از پا و خاک کردن و مشکل کشتی فرنگی دفاع خاک است، تصریح کرد: این موارد باید در رده نونهالان به کشتی گیران آموزش داده شود. در سن ۱۷ سالگی دیگر نمی‌توان چیزی یاد داد. برای همین ما اردوهای بسترسازی می گذاریم تا کشتی گیران رشد کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به هزینه‌های بالا و چند میلیاردی اعزام کشتی گیران به رقابت‌های بین المللی از جمله بلیت هواپیما، مجوز حضور در مسابقات و هزینه هتل، گفت: تمام تلاشمان را می کنیم که افرادی را به مسابقات مهم اعزام کنیم که آینده دار باشند، یک کشتی‌گیر با سن بالا چه رشدی می‌تواند کند. ما باید تمام تلاشمان را برای جوان ۱۸ ساله انجام دهیم که بتوانیم از آن نتیجه بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ۳ استان خوزستان، فارس و قم در کشتی فرنگی و مازندران، تهران و البرز در کشتی آزاد بعنوان استان‌های معین، اردوهای مشترک، کلاس های آموزشی و فنی را برای سایر استان ها برگزار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha