ایرلند، حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع صلح‌بانان سازمان‌ملل را بشدت محکوم کرد

لندن – ایرنا – وزیر امورخارجه ایرلند حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) را بشدت محکوم و تصریح کرد: مجروح کردن نیروهای حافظ صلح و آسیب زدن به آنها غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین روز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اسرائیل موظف است از نیروهای حافظ صلح محافظت کند و حملات اخیر ناقض قوانین بین المللی بشردوستانه است. وی بر همین اساس خواستار پاسخگویی کامل رژیم صهیونیستی در این زمینه شد.

سایمون هریس نخست وزیر ایرلند نیز با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد گفت: من عمیقاً نگران گزارش‌هایی هستم مبنی بر اینکه ارتش (رژیم) اسرائیل به مواضع یونیفیل در مقر آن در ناقوره شلیک کرده است. شلیک به نیروهای حافظ صلح هرگز قابل تحمل و قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: آنها به نمایندگی از جامعه بین المللی در یکی از چالش برانگیزترین مکان های جهان خدمت می کنند. این افراد مبارز نیستند و باید همیشه به نقش آنها احترام گذاشت.

نخست وزیر ایرلند بار دیگر درخواست دوبلین برای برقراری آتش‌بس فوری در مرز لبنان و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ را که به جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ پایان داد، تکرار کرد.

بر اساس گزارش‌ها پایگاه یونیفیل واقع در ناقوره و پایگاه‌های مجاور آن امروز (پنجشنبه) در چندین نوبت هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. سازمان ملل متحد پیشتر نسبت به تنش‌ها در این منطقه ابراز نگرانی و تاکید کرده است که به خطر انداختن امنیت صلح بانان این نهاد بین‌المللی در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها محول کرده، غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا، اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و به تازگی در لبنان، منطقه غرب آسیا را به شدت دچار تنش کرده است.

ارتش اسرائیل پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha