توفان و گرد خاک شدید مهمان هرمزگان شد + فیلم

بندرعباس - ایرنا - وزش باد و گرد و خاک شدید و بارندگی‌های پراکنده عصر پنجشنبه برخی از مناطق استان هرمزگان را فراگرفت و موجب شکسته شدن شاخه درختان، قطعی برق و مشکلاتی برای شهروندان شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، گرد و خاک شدید و بارندگی‌های‌ پراکنده‌، هچنین دید افقی در بسیاری‌ از مناطق‌ هرمزگان را به کمتر از پنج متر کاهش‌ داد.

همچنین این توفان باعث قطع برق و قطع درختان و سقوط تابلوها در برخی معابر شهری بندرعباس، میناب، رودان، جزیره هرمز و قشم شد و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد و دید رانندگان را به حداقل رساند.

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: گرد و غبار همچنان در استان ادامه دارد و باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

مجتبی حمزه‌نژاد ادامه داد: گرد و خاک شامل مناطق مرکزی، شرق و شمال هرمزگان می‌شود که به سمت تنگه هرمز حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر تا شب در غالب نقاط استان به‌ویژه در ارتفاعات و برخی از مناطق ساحلی و دریایی استان، رشد ابر و رگبار باران و رعد و برق گاهی تندباد لحظه ای و خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

وی گفت: به شهروندان توصیه شده در این زمان از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی دوری کنند.

تداوم تلاش برای رفع قطعی برق ناشی از طوفان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: درپی هشدار سطح نارنجی اعلام شده، وقوع طوفان لحظه‌ای در بندرعباس موجب قطعی برق برخی مناطق شد که تلاش برای رفع نواقص ادامه دارد.

مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: پس از اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و اطلاع رسانی انجام شده، طوفان لحظه‌ای، رعد و برق و بارندگی عصر امروز پنجشنبه در مناطق مرکزی استان رخ داد.

وی از قطعی درختان و برق در برخی مناطق بندرعباس به ویژه در بخش‌های شمیل و تخت خبر داد و گفت: از لحظه فروکش کردن گرد وغبار، تلاش برای رفع نواقص توسط نیروهای خدمات رسان حوزه‌ برق و شهرداری آغاز شد و ادامه دارد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط جوی عادی شده است، گفت: وضعیت ناپایداری جوی تا اواخر امشب ادامه دارد و شهروندان سراسر استان توصیه‌های ایمنی به ویژه در ترددهای زمینی و دریایی را جدی بگیرند.

توقف عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر همچنان ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز از تعطیلی ترددهای مسافری بندر شهید حقانی، بزرگترین بندر مسافری کشور خبر داد و گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر نیز متوقف شده است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی ترددهای مسافری بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم از ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه امروز پنجشنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد و این شرایط تا زمان بهبود شرایط جوی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش شدید میدان دید دریایی در مسیرهای یاد شده، بیان کرد: باتوجه به صدور هشدار نارنجی دریایی از سوی اداره‌کل هواشناسی استان از ظهر (پنجشنبه)، تمهیدات لازم برای ایمنی سفرهای مسافری دریایی لحاظ شده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: ارتفاع موج، سرعت باد و کاهش میدان دید افقی سه شاخصه مهم در ترددهای مسافری دریایی هستند که در حال حاضر با افزایش سرعت باد، مواج بودن دریا و کاهش میدان دید، امکان انجام تردد از بندر شهید حقانی میسر نیست.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین عنوان کرد: با شرایط کنونی، در راستای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر نیز متوقف شده است که با بهبود شرایط جوی، فعالیت‌های بندری در بندر شهید باهنر از سر گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha