بزرگداشت قربانیان یک سال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در مادرید

تهران- ایرنا- مراسم "سالگرد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه" با حضور سفیر ایران در اسپانیا برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ در مراسم "سالگرد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه" که در مادرید برگزار شد، رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، ایزابل والرو و کارلوس پاز به بررسی مسائل مختلف مرتبط با خاورمیانه و لبنان پرداختند.

سفیر ایران با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، بر اهمیت عدالت و اجرای اصول حقوق بین الملل بعنوان زیربنای دستیابی به صلح پایدار تأکید نمود. سفیر ایران سیاست‌های امپریالیستی، تجاوز، اشغال، آپارتاید و بی‌کیفر ماندن ارتکاب جرم‌های بین‌المللی مانند نسل‌کشی و جنایت جنگی را از عوامل اساسی بی‌ثباتی غرب آسیا دانست و تاکید کرد که فلسطین مظلوم، آیینه و نمونه‌ای آشکار این وضعیت اسف‌بار است اما در چهار دهه گذشته مقاومت ثابت کرده است می‌تواند این روند خطرناک و پرهزینه را به زیان متجاوزان و بسود ملت‌های منطقه تغییر دهد.

ایزابل والرو، تحلیلگر سیاسی، در سخنان خود به بررسی وضعیت بحرانی لبنان پرداخت و تأکید کرد که جنایات و تجاوزات اسرائیل علیه این کشور، شرایط زندگی مردم را به شدت دشوار کرده است. او به فروپاشی اقتصادی لبنان و نقش منفی نهادهایی مانند صندوق بین‌المللی پول در تشدید بحران نیز اشاره کرد و بیان داشت که این فشارها موجب مهاجرت گسترده و بحران جمعیتی شده است. والرو همچنین نقش حزب‌الله را در حمایت از مردم لبنان و مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل و گروه‌های تروریستی چون داعش برجسته خواند و گفت خلع سلاح حزب‌الله تنها به تضعیف مقاومت لبنان و بی‌ثباتی بیشتر این کشور منجر خواهد شد.

کارلوس پاز، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، بر اهمیت خاورمیانه در امنیت جهانی تأکید کرد. او به تجاوزات اسرائیل از سال ۱۹۷۸ به لبنان اشاره کرد و گفت این اشغالگری‌ها یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری مقاومت و تاسیس حزب‌الله بود که بعنوان یک نیروی مردمی و سیاسی از لبنان در برابر تجاوزات دفاع کرده است.

پاز همچنین خواستار نگاه واقع‌بینانه‌ جامعه جهانی به حزب‌الله و مسائل خاورمیانه شد و از سیاست‌های تهاجمی و رسانه‌های غربی که تصویری نادرست از این گروه ارائه می‌دهند بشدت انتقاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha