۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85624062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعت چاپ در لرستان با ایجاد مجمع‌ چاپخانه‌داران توسعه یابد

بروجرد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت آموزش در حوزه صنعت چاپ، گفت: راه‌اندازی مجمع‌ چاپخانه‌داران استان در توسعه صنعت چاپ استان نقش‌آفرین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم روانشاد عصر روز پنجشنبه در پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان در بروجرد گفت: صنعتگران باید اهمیت آموزش را درک کنند و به دنبال گسترش ابعاد مختلف آن باشند تا از آنچه در اختیار دارند، نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: با توجه‌ به زیر شاخه‌های مختلف صنعت چاپ، این حوزه یکی از فضاهای آرام فرهنگی لرستان است و این رویدادها می‌تواند در فرهنگ‌سازی مؤثر باشد.

روانشاد با بیان اینکه نیاز به آموزش در همه‌جا احساس می‌شود افزود: چهار دوره کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره صنعت چاپ لرستان برگزار می شود.

وی صنعت چاپ را محل تلاقی روح هنرمند و دستان صنعتگر یعنی کسانی دانست که چرخه تولید صنایع مختلف را تکمیل می‌کنند و افزود: صنعت چاپ یک صنعت سرآمد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به راه‌اندازی مجمع چاپخانه‌داران لرستان گفت: ایجاد تشکل‌های صنفی می‌تواند در برطرف‌کردن نیازها و چالش‌های اصناف مختلف کمک‌کننده باشد. راه‌اندازی مجمع‌ چاپخانه‌داران لرستان می‌تواند در توسعه صنعت چاپ استان تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ صنعتی گسترده و زیربنایی است، افزود: رفع چالش‌های این حوزه نیاز به هم‌صدایی دارد و با همراهی یکدیگر این مشکلات به حداقل می‌رسد.

وی گفت: صنعت چاپ بسیار گسترده است و امروز در کسوت‌های مختلف تولید، این صنعت هنرآفرین به سمت آینده‌ای درخشان پیش می‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: در راستای سیاست تمرکززدایی از برنامه‌های این اداره کل بود و جشنواره صنعت چاپ سال گذشته در شهرستان سلسله برگزار شد و امسال بروجرد میزبان برگزاری این دوره از جشنواره بود.

در این مراسم از ۷۲ نفر از مدیران نمونه استانی و شهرستانی، چاپخانه‌ها ،کارکنان و تلاشگران عرصه چاپخانه‌ لرستان تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha