آمریکا خواستار اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت درباره لبنان شد

نیویورک – ایرنا- معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاها و اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و بدون اشاره به اقدامات و تجاوزات اسرائیل با حمایت از این رژیم گفت که واشنگتن  خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت برای حل بحران میان لبنان و اسرائیل است .

به گزارش ایرنا، رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره با اشاره به درگیری ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان مدعی شد که دیپلماسی تنها راه بازگشت مردم به خانه هایشان است و برای اینکه راه حل های دیپلماتیک دوام داشته باشد، طرفین باید قطعنامه ۱۷۰۱ را به طور کامل اجرا کنند.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که این امر مستلزم عقب نشینی و خروج حزب الله از منطقه مرزی و استقرار نیروهای مسلح لبنان و یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) در جنوب این کشور است.

او ادعا کرد که این امر همچنین مستلزم آن است که رهبران سیاسی لبنان اختلافات خود را کنار بگذارند.

این دیپلمات آمریکایی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران را به «تضعیف حاکمیت لبنان» متهم کرد و درباره حزب الله لبنان نیز مدعی شد که «منافع محدود» خود را بر منافع مردم لبنان مقدم می‌داند.

این مقام آمریکا در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود خطاب به متحدان واشنگتن در این شورا مدعی شد که باید هزینه های سنگینی را برای زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت و حمایت از حزب الله که صلح و امنیت را تهدید می کند، بر ایران تحمیل کنیم.

خانم رزمای دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: مااز اسرائیل می خواهیم که بمباران لبنان را متوقف و نیروهای نظامی زمینی خود را خارج کند.

او تصریح کرد: همانطور که دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است، هنوز زمان وجود دارد، اما به سرعت در حال اتمام است. ما باید اکنون به دیپلماسی فرصت دهیم.

دی کارلو افزود: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان، در حال تعامل با همه بازیگران است تا بر نیاز به تنش زدایی فوری و راه حل دیپلماتیک تاکید کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: طرفین باید متعهد به توقف درگیری ها و اجرای کامل قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت شوند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل از دوم مهر ۱۴۰۲ حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha