۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85624340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرواز بادبادک ها به یاد کودکان غزه

۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85624340
پرواز بادبادک ها به یاد کودکان غزه

بجنورد-ایرنا- همزمان با هفته ملی کودک به منظور همدردی کودکان و نوجوانان مظلوم لبنانی و فلسطینی و در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه، ظهر امروز برنامه پرواز بادبادک‌ها در محل پارک بش‌قارداش بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان که علاوه بر ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین به منظور شکوفایی ذوق و سلیقه کودکان در درست کردن بادبادک، افزایش نشاط و سلامتی برگزار شد.

هیاهو و سر و صدا، جیغ و فریادهای کودکان و نوجوانان به گوش می رسد، در پارک بش قارداش موزیک تند و صدای جیغ بچه ها دیگر جایی برای هیچ صدایی باقی نمی گذارد.

مجبور می شوم برای لحظاتی با دستم گوشهایم را ببندم، صحنه های جالب لجبازی کودکان با والدین شان برای باد کردن بادبادک ها توجه ام را جلب می کند، صندلی ها کم و بیش پر است و روی استیج ۲ مجری جوان هم با صدای بلند مشغول تهییج بچه ها هستند.

"پرواز بادبادک ها" با شور و هیجان خاصی درحال برگزاری است و هرجا چشم می چرخانم کودکان و نوجوانانی را می بینم که قرار است در این جشن خوش باشند و وقت بگذرانند، کسی تنها نیامده و بیشتر بچه ها یا به همراه گروه دوستان یا خانواده راهی پارک شده اند تا علاوه بر این برنامه از فضای سبز طبیعت پاییزی لذت ببرند.

پرواز بادبادک ها به یاد کودکان غزه

پرواز هیجان کودکان جایگزین پرواز پرنده های مهاجر

روزهای آخر مهرماه با وجود اینکه هوا آفتابی است ولی هوا سوز سردی دارد، انگشتان کوچک و لباس هایشان رنگی و گونه هایشان تقریبا رنگ اصلی خود را باخته و سرخ شده است.

شوق و اشتیاق بزرگترها بیشتر است، یاد کودکی شان افتاده بودند و گاهی به بچه ها فرصت نمی دادند، نمی دانستم کجا را نگاه کنم، در این روز به یادماندنی فضا پر از شیطنت های کودکان حاضر و آسمان هم دیدنی است.

در این فضای مهیج وقتی سربلند می کنی، می توانی به جای پرواز پرنده های مهاجر، پرواز هیجان بچه ها را ببینی، پدری فریاد می زند زیاد باد نکن شاید بترکد، رنگ آبی را من باد می کنم تو مشغول باد کردن بادبادک رنگ صورتی شو.

چشم می چرخانم به آن سمت، پلیس های نوجوان هم هستند، ۲ خانم هم داوطلبانه صورت بچه ها را گریم می کنند و بر روی چهره آنان با رنگ های روشن پرچم جمهوری اسلامی و یا اشعاری از انقلاب را به زبان ساده نمایش می گذارند، همه اینها برای همدری، عهد و پیمانی که قرار است فرشتگان حاضر با کودکان فلسطین و لبنان داشته باشند.

قرار است بچه ها و نوجوانان بادباک های طراحی شده را به هوا بفرستند تا به دنیا بگویند: ما هم ما هم با شما و همدرد غم، غصه، درد، رنج و ناراحتی هایتان هستیم، ولی گاهی حضور بزرگ ترها بیشتر به نظر می رسد.

پرواز بادبادک ها به یاد کودکان غزه

"ایلیا" ۹ ساله با مادرش آمده بود و با بادبادکی که ساخته بود همه را دور خود جمع کرده بود تا توضیح دهد که منظورش از نقاشی روی بادبادک چیست؟

شعار "کودکان و لبنان غزه تنهایتان نخواهیم گذاشت" "ما همواره به یاد شما هستیم" روی بادبادک به چشم می خورد، برخی بادبادک ها نیمی از آن را نقش پرچم ایران پوشانده بود، روی یکی دیگر از بادبادک ها با خطی کودکانه نوشته شده بود.

در پایان کودکان شرکت کننده همدردی و ابراز عشق و علاقه خود را کودکان لبنان و فلسطین، با نخ های رنگی بلند به ریسمان بادبادک ها بستند و آن ها را در رویاهای خود در آسمان آبی به پرواز در آوردند.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد گفت: برگزاری جشنواره بادبادک‌ها یک رویداد شاد و خاطره‌انگیز است که در آن کودکان و خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا از یک روز پر از شادی و تفریح لذت ببرند.

محمدرضا موفق اظهارکرد: این جشنواره فرصتی عالی برای گذراندن وقت با خانواده و تشویق کودکان به بازی‌های خلاقانه و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: علاوه بر همدردی کودکان با نوجوانان فلسطینی، این جشنواره می‌تواند به تقویت روابط اجتماعی و ایجاد خاطراتی خوش برای کودکان کمک کند.

بازی‌های گروهی، برگزاری بازی‌ها و مسابقات ورزشی مناسب برای کودکان در محیطی ایمن و دوستانه، پذیرایی و غذاهای سبک، ارائه خوراکی‌های سالم و خوشمزه که کودکان از آن لذت ببرند، کارگاه‌هایی برای آموزش ساخت بادبادک و سپس مسابقات پرواز بادبادک‌ها از دیگر برنامه های جشنوراه امروز بود.

به گزارش ایرنا، چهاردهم تا بیستم مهرماه هفته کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha