۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85624542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای ورزشی در کردستان پایین تر از میانگین کشوری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: سرانه فضای ورزشی استان به طور متوسط حدود ۷۵ سانتیمتر و این رقم در کشور یک متر است.

آمنه غلام ویسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود اماکن ورزشی در حال ساخت با پیشرفت بالا و برنامه ریزی انجام شده، در صورت بهره‌برداری این طرح‌ها در سال جاری و آینده، سرانه فضای ورزشی استان ارتقا می یابد.

وی افزود: یکی از کارهایی که در حوزه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده، اتمام پروژه های نیمه تمام بالای ۸۵ درصد پیشرفت طی دو سه سال اخیر بوده که از جمله آنها سالن ۱۲۰۰ نفره بانه است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به پیشرفت‌های صورت گرفته در سال های اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: استان دارای استعدادهای فراوانی از جمله در رشته‌های تیمی بوده و شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه بسکتبال، والیبال و فوتبال هستیم.

غلام ویسی با بیان اینکه در رشته های تکواندو، وزنه برداری و دوومیدانی هم عناوین خوبی توسط ورزشکاران استان کسب شده است، ادامه داد: در حوزه بانوان، شاهد جهش‌های خوبی بودیم و اکنون ۶ بانوی ورزشکار استان عضو تیم‌های ملی فوتبال و هندبال هستند.

وی اضافه کرد: امسال میزبان اردوی تیم ملی پدل برد در مریوان، سپک تاکرا و گلبال نابینایان در سنندج و مسابقات بین المللی کشتی در مریوان بودیم.

در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در کردستان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha