۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85624575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش شمار شهدای غزه به ۴۲ هزار و ۱۲۶ شهید

۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 85624575
افزایش شمار شهدای غزه به ۴۲ هزار و ۱۲۶ شهید

تهران – ایرنا – شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 15 مهرماه 1402 تاکنون، به ۴۲ هزار و ۱۲۶ شهید و ۹۸ هزار و ۱۱۷ زخمی رسیده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه الشروق مصر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد بیشتر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وزرات بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد: هنوز پیکرهای هزاران تن از شهدا، زیر آوار باقی مانده است.

این وزارتخانه تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نظامیان اشغالگر مرتکب چهار کشتار دسته‌جمعی علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شدند که در نتیجه آن ۶۱ تن شهید و ۲۳۱ تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه خاطرنشان کرد: پیکرهای شماری از قربانیان حملات اخیر اشغالگران، همچنان در زیر آوار و در خیابان‌ها باقی مانده است و تیم‌های امدادرسانی، هنوز نتوانسته‌اند به آنها دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha