۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85624814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ کودکستان‌ بدون مجوز در کاشان پلمب می‌شود

۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85624814
۱۲ کودکستان‌ بدون مجوز در کاشان پلمب می‌شود

کاشان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: ۱۲ کودکستان بدون مجوز رسمی در شهرستان شناسایی شده است که با همکاری اداره اماکن برای پلمب آنها اقدام می‌شود.

غلامرضا بخشی موحد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۳ کودکستان در شهرستان کاشان تاکنون موفق به دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شده اند.

وی خاطرنشان کرد: صدور جواز فعالیت کودکستان از اسفند ۱۳۹۹ مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش جزو وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

بخشی موحد ادامه داد: والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه کودکستان‌یاب از مهدهای کودک دارای مجوز، مختصات شهری، میزان شهریه و ظرفیت پذیرش آنها مطلع شوند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با تاکید بر استمرار نظارت‌ بر فعالیت کودکستان‌های مجوزدار، بیان کرد: سه راهبر برای نظارت بر مدارس روستایی در شهرستان فعال هستند که بیش از ۲۰ بازدید در هر ماه در سال گذشته انجام دادند.

بخشی موحد بیان کرد: یک نفر نیز نظارت بر مراکز پیش‌دبستانی در شهرها را به عهده دارد.

وی اضافه کرد: کودکستان دوره اول، کودکان تا سه سال و کودکستان دوره دوم، خردسالان چهار و پنج سال را با عنوان پیش یک و ۲ آموزش می‌دهند که امتیاز بندی آنها از سال گذشته شروع شده است و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده درجه‌بندی می‌شوند.

وی یادآور شد: درباره استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی کودکستان‌ها، شاخص‌های مورد نظر در بازدیدها بررسی می‌شود و اگر گزارشی در این زمینه برسد اقدامات لازم توسط موسس باید انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: حداقل و حداکثر شهریه کودکستان‌ها در روستاها و شهرها متفاوت بوده و پیشنهاد دهک‌بندی، اعمال تخفیف و بسته‌های حمایتی در آنها به وزارت مربوطه ابلاغ شده است.

بخشی موحد ادامه داد: نرخ شهریه هر کودکستان بر اساس تعداد نوآموز، مساحت، تعداد نیرو، حق بیمه و زیرساخت‌ها، مشخص می شود.

کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha