سهم خوزستان از تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۲ امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال است

اهواز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: سهم امسال استان از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۲ قانون بودجه، بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

مهرداد نیکو روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارکرد: تسهیلات مربوط به تبصره ۲ در قانون بودجه امسال جایگزین تبصره ۱۶ و ۱۸ سال های قبل شده که در قالب ردیف توسعه اشتغال، به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات از سوی هشت بانک عامل شامل ملی، ملت، رفاه کارگران، تجارت، کشاورزی، پست‌بانک، توسعه تعاون، صنعت و معدن و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: اختصاص این تسهیلات به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار با هدف رشد تولید ملی با تکیه بر روش‌های مختلف مانند افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وری، تکمیل طرحهای تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی کمک به اشتغالهای حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاه‌های خرد و کوچک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات با مناطق محروم و روستایی و همچنین مطالعات منظومه های روستایی در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید است.

نیکو خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی حمایت های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استانهای کشور و سند راهبرد ملی پیشرفت صنعتی با اولویت طرحهای تولیدی مبتنی بر دانش بنیان و پیشران از جمله مهمترین اهداف ایجاد تمرکز تسهیلات توسعه اشتغال در تبصره ۲ قانون بودجه امسال است.

بر اساس این گزارش، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، مفاد تبصره های «۱۶» (تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغال حمایتی) و «۱۸» (تسهیلات با نرخ ترجیحی برای حمایت از رونق تولید) قوانین بودجه سنوات اخیر، در تبصره «۲» تجمیع شده است. براساس تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی و با توجه به جزء (۶) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر"مبلغ یک میلیون میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق اجزای (۳) و (۴) بند (ب) این تبصره اختصاص می یابد."و حسب جزء (۳) و (۴) بند (ب) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha