۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85626191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اختصاص ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای استان در سال جاری خبر داد.

مجتبی ظفری‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سهمیه تعیین شده برای ۴۰ دستگاه اجرایی استان، ایجاد ۶۹ هزار و ۱۳ شغل در سال جاری است.

وی افزود: سال گذشته میزان تسهیلات مشاغل خانگی استان ۲ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری حدود هفت درصد افزایش یافته و انتظار داریم بانک‌های استان در پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۱۰ بانک عامل مسئولیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را برعهده دارند و نرخ همه این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه چهار دستگاه، مجری بررسی طرح‌های مشاغل خانگی هستند افزود: در این زمینه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان وظیفه نظارت بر این دستگاه‌ها و روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل را بر عهده دارد.

ظفری‌پور بر تحقق اشتغال جدید در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، بخش های مختلف دیگری در استان از ظرفیت های لازم به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار برخوردار هستند.

گفتنی است در حال حاضر جمعیت کاری خوزستان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و جمعیت بیکار استان حدود ۳۰۰ هزار نفر است.

در حال حاضر میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به تعهدات اشتغال خود در سال جاری، ۴۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha