تکمیل چرخه صنعت دامپروری ایلام نیازمند ایجاد نواحی صنعتی دام و طیور است

ایلام - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ایجاد نواحی یا شهرک‌های صنعتی دامپروری موجب تکمیل چرخه صنعت پرورش دام و طیور در این استان می‌شود.

دکتر "یونس احمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایلام هرچند یک استان با ظرفیت‌های بالای دامپروری است اما فقدان صنایع فرآوری در این حوزه، باعث صدور و خام فروشی محصولات تولیدی استان به دیگر نقاط کشور می‌شود.

وی توضیح داد: استان ایلام به زنجیره تولید دام و طیور در بخش‌هایی از جمله پرورش، نگهداری، کشتار، بسته بندی، پشم‌ریسی، دباغی پوست، فراوری و صدور آلایش و امعا و احشا نیاز دارد.

احمدی اضافه کرد: گوشت سفید و قرمز تولیدی ایلام اعم از دام، طیور و آبزیان از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین پروتئین‌های تولیدی در کشور است که حجم زیادی از این تولیدات، به صورت خام به دیگر مناطق کشور برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده صادر می‌شود.

وی افزود: مانده دارویی شیمیایی و سموم در گوشت قرمز و سفید تولیدی استان ایلام کمتر از سایر نقاط کشور بوده و مراتع و علفزارهای استان دارای طعم شیرین و دلپذیر برای احشام و فاقد سموم شیمیایی است و همین عوامل موجب مرغوبیت گوشت تولیدی این استان در کشور شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: نبود صنایع بسته‌بندی نیز یکی از چالش‌های پیش‌روی تولید گوشت در این استان به شمار می‌رود که انتظار می‌رود با راه‌اندازی دوباره کشتارگاه دام ایلام، واحد بسته بندی گوشت گرم و سرد نیز ایجاد و محصولات دامی به صورت بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های بزرگ استان عرضه شود.

وی یادآور شد: هم اکنون کشتارگاه کوچک مهران علاوه بر فروشگاه‌های داخل استان، گوشت بسته بندی شده را به برخی استان‌های کشور از جمله تهران و یزد نیز ارسال می‌کند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام ۹۱۸ واحد پرورش دام سبک و سنگین، ۳۸۰ واحد مرغداری و ۲۶۲ واحد پرورش ماهی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha