چین حمله اسرائیل به نیروهای یونیفیل را به شدت محکوم کرد

تهران- ایرنا- چین حمله رژیم‌صهیونیستی به مواضع نیروهای یونیفیل (UNIFIL: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر در لبنان) که منجر به مجروحیت چندین نفر شد را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ سخنگوی دستگاه دیپلماسی پکن در واکنش به حمله رژیم رژیم‌صهیونیستی به نیروهای یونیفیل در لبنان، اظهار داشت: پکن نگرانی جدی و محکومیت شدید خود را نسبت به حمله اسرائیل به مواضع و برج‌های دیده‌بانی نیروهای یونیفیل که منجر به مجروحیت اعضای این نیروها شده است، ابراز می‌کند.

وی افزود: هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد نقض جدی حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و باید به سرعت متوقف شود.

مائو ادامه داد: ما تحقیقات درباره این اتفاق ناگوار، پاسخ‌گویی افراد مسئول و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را خواستار هستیم. همچنین همه طرف‌های درگیر باید به‌طور جدی امنیت تمامی نیروها و دارایی‌های سازمان ملل متحد از جمله نیروهای یونیفیل را تضمین کنند.

وی تصریح کرد: چین از طرف‌های مربوطه به ویژه (رژیم) اسرائیل می‌خواهد تا اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها انجام دهند و امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد را تضمین کرده و از گسترش بیشتر درگیری‌ها و از دست دادن کنترل جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر در لبنان که به اختصار یونیفیل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند.

یونیفیل با اشاره به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های خود در منطقه راس الناقوره در منطقه مرزی لبنان اعلام کرد که در حمله روز گذشته تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲ صلح‌بان زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha