حملات جنایتکارانه اسرائیل را برنمی‌تابیم/ تل آویو باید ملزم به پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شود

تهران - ایرنا - وزیر دفاع در دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که لبنان تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به خاک خود را برنمی تابد و جامعه جهانی باید این رژیم را به پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «موریس سلیم» وزیر دفاع در دولت پیشبرد امور لبنان افزود: بار دیگر تأکید می کنیم که به دنبال جنگ نیستیم اما از سوی دیگر ادامه حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه لبنان را نمی پذیریم.

سلیم گفت: لبنان به اجرای همه بندهای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند و خواهان آتش بس است.

وی بر اهمیت فشار شدید جامعه بین المللی بر اسرائیل جهت وادار کردن این رژیم به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و توقف حملاتش به لبنان تاکید کرد.

وزیر دفاع لبنان با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی از زمان صدور این قطعنامه در سال ۲۰۰۶ تاکنون هرگز به این قطعنامه بین المللی پایبند نبوده است، افزود: تخلفات رژیم اسرائیل در زمین، دریا و هوا از مرز ۳۵ هزار مورد فراتر رفته است.

سلیم اضافه کرد که اگر جامعه جهانی واقعا" بخواهد حملات به لبنان را متوقف کند، باید رژیم اسرائیل را ملزم به پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ کند زیرا این رژیم اراده بین المللی که در این قطعنامه گنجانده شده را نقض کرده است.

وزیر دفاع لبنان حملات روز پنجشنبه دشمن صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفیل) مستقر در جنوب که منجر به زخمی شدن ۲ صلح بان شد را به شدت محکوم کرد و افزود: این حملات نشان می دهد که دشمن صهیونیستی قطعنامه های بین المللی را زیر پا می گذارد و به وظایف صلح آمیز یونیفل ضربه وارد می کند.

وی افزود: حملات به صلح بانان سازمان ملل در جنوب لبنان بار دیگر ماهیت تهاجمی رژیم اسرائیل نه تنها علیه لبنان بلکه علیه صلح و ثبات در کل منطقه را آشکار کرد.

سلیم همبستگی همه لبنانی ها با برادران آواره خود که بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به ترک شهرها و روستاهای خود شده اند، ‌ ستود و در مقابل، درک خود را از شکایت تعدادی از آوارگان در مورد کمبود نیازها و اقدامات انجام شده برای رسیدگی به آنها، ابراز کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha