بیش از ۵۷۰۰ متر مربع از عرصه‌های طبیعی پاوه رفع تصرف شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه گفت: پنج هزار و ۷۲۹ مترمربع از عرصه‌های طبیعی این شهرستان رفع تصرف و به اراضی ملی بازگردانده شد.

هادی حیدری‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اراضی پس از اجرای حکم رفع تصرف در پلاک یک اصلی در منطقه ای موسوم به پاوه – منطقه سردره، به وضع سابق اعاده داده شد.

وی یادآور شد: این حکم با استناد به ماده ۵۵ قانون حفاظت و بر اساس رأی صادره توسط مقام قضایی، با حضور پرسنل فرماندهی انتظامی شهرستان، رئیس حراست، جانشین و پرسنل یگان حفاظت اداره کل و پرسنل پاسگاه‌های ویژه حفاظت شهرستان‌های روانسر، جوانرود و پاوه، اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه ادامه داد: افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به تصرف و یا احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، هشدار داده می شود که با آمادگی کامل مأموران یگان حفاظت شهرستان و مرکز استان، با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی برخورد قاطع خواهند داشت و هیچ‌گونه اغماضی در این زمینه نخواهند کرد.

حیدری‌راد افزود: حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، وظیفه عمومی محسوب می‌شود و مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف جامعه و همکاری مردم شهرستان و دوستداران طبیعت، نقش بسیار مؤثری در این زمینه ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی، حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، کنترل بهره برداری از عرصه و اعیان و اجرای احکام قضایی و برخورد با متخلفان است.

حیدری‌راد افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹، به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار را نیز مرتع تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha