رفع تصرف ۶ هکتار از زمین‌های ملی استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - با تلاش ماموران ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های کرمانشاه و سرپل‌ذهاب، حدود ۶ هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان‌ها خلع ید و از دست متصرفان خارج شد.

رییس منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه هکتار از زمین های ملی در بخش مرکزی این شهرستان با هدف مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی عرصه‌های منابع طبیعی رفع تصرف شد.

تیمور بلینی افزود: پرونده این تخلف با تلاش‌های اجرایی پاسگاه ویژه و بررسی کارشناسی واحد حقوقی منابع طبیعی شهرستان، براساس ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، به دستگاه قضا ارسال شد.

وی ادامه داد: در نهایت، این زمین ها با همکاری پاسگاه انتظامی قزانچی و نظارت نماینده دادستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

بلینی با بیان اینکه تضمین امنیت مالکیت دولتی عرصه‌های منابع طبیعی با احترام به قوانین و مقررات مربوطه توسط مردم امکان‌پذیر است افزود: در صورت تخلف و زیرپا گذاشتن این قوانین، با متخلفان به صورت قاطعانه و قانونی برخورد خواهد شد.

رفع تصرف ۳۰ هکتار از زمین های ملی شهرستان سرپل ذهاب

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرپل ذهاب نیز گفت: سه هکتار از زمین های ملی تخریبی در روستای هوان و دهستان سرقلعه با دستور دادستان و همراهی پاسگاه انتظامی گردنو، از دست متصرفان خارج شد.

علی رضایی با بیان اینکه این عملیات موفقیت‌آمیز نشان‌دهنده همکاری مؤثر بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی در حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی است افزود: این اقدام در راستای حراست از زمین های ملی و جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی آن‌ها صورت گرفت.

وی یادآور شد: این عملیات با همکاری نیروهای انتظامی و مقامات قضایی انجام شد و نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان در مقابله با تخلفات مربوط به زمین های ملی است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرپل ذهاب تأکید کرد: حفاظت از زمین های ملی و جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی آن‌ها از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری است و این اقدامات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار را نیز مرتع تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha