بانوان ورزشکار قزوینی سرآمد رشته بیلیارد در کشور هستند

قزوین - ایرنا - رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: بانوان ورزشکار قزوینی سرآمد رشته بیلیارد در کشور بوده و قهرمانانی در حد ملی و آسیایی دارند که این مهم نشان از ظرفیت و استعداد ورزشکاران این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلطانپور روز شنبه در مجمع انتخاباتی هیات بولینگ و بیلیارد استان قزوین، اظهار کرد: توسعه رشته ورزشی بیلیارد به ویژه برای بانوان در دستور کار این فدراسیون قرار داشته و بانوان قزوینی نیز در این حوزه پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: به منظور رشد و گسترش ورزش بیلیارد در بین بانوان کشور، باشگاه های ورزشی این رشته باید سانس های ویژه و مخصوصی را برای بانوان در نظر بگیرند که در حال حاضر در این حوزه با خلاهایی روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هیات های ورزشی بولینگ و بیلیارد استان های کشور تدوین برنامه راهبردی چهار ساله را در اولویت کاری خود باید قرار دهند تا مسیر راهبردی مشخصی برای آنها و این رشته تعریف شود، این درحالی است که برنامه ریزی کوتاه مدت برای پوشش رویدادهای مهم این ورزش نیز حایز اهمیت است.

سلطانپور تصریح کرد: ساماندهی هیات های شهرستانی و کمیته های تحت پوشش بولینگ و بیلیارد نیز از دغدغه های این فدراسیون بوده چرا که در دوره های گذشته نسبت به آموزش و استعدادیابی غفلت هایی صورت گرفته که با پویایی هیات ها می توان این موضوع مهم را محقق کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ باشگاه ورزشی بولینگ در سطح کشور، افزود: تمرکز بیشتر هیات های ورزشی بولینگ و بیلیارد برروی رشته بیلیارد متمرکز بوده که همین مساله باعث ناراحتی ورزشکاران بولینگ شده، این ۲ رشته به موازات هم بوده و بایستی رشد متوازنی داشته باشند.

۲۶ باشگاه بیلیارد در قزوین فعال هستند

عباس اعلایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه رشته ورزشی بیلیارد در مسیر توسعه قرار داشته و نسبت به گذشته پوست اندازی داشته اما تعداد بیمه شدگان این رشته نشان می دهد که ما نتوانسته ایم ورزشکاران فعال در بیلیارد را سازماندهی و ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: باید بستر مناسبی فراهم شود تا ورزش بیلیارد به درستی در سطح استان قزوین معرفی شود و در نهایت نیز زمینه استعدادیابی و پرورش قهرمانان آن را فراهم کنیم، این در حالی است که ملی پوشان صاحب سبک و خوبی در قزوین داریم که باید شرایط تقویت و رشد آنها هم فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تاکید کرد: برگزاری دوره های مربیگری، داوری و استعدادیابی بایستی در اولویت برنامه های هیات ورزشی بولینگ و بیلیارد استان قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، امیر جعفرزادگان با کسب حداکثر آرا برای مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات بولینگ و بیلیارد معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha