متخلفان اقتصادی در آذربایجان‌غربی ۱۵هزار میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به رسیدگی این نهاد به ۱۳ هزار پرونده تخلفاتی در نیمه نخست امسال گفت: محکومان این پرونده ها به پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسین نجف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری شعب تعزیرات حکومتی استان به ۱۳ هزار و ۷۶۱ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی کردند.

وی افزود: از این تعداد، ۹ هزار و ۶۴۴ فقره در بخش کالا و خدمات، سه هزار و ۵۲۹ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و ۵۸۸ فقره مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان است.

وی ادامه داد: در مجموع رسیدگی به این پرونده‌ها، متخلفان اقتصادی به پرداخت ۱۵ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجاذن غربی از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

نجف زاده اضافه کرد: واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی با حضور دستگاه‌های نظارتی و متولیان بازار در سال جاری با انجام یک هزار و ۳۱۲ اکیپ گشت از هفت هزار و ۹۱۸ واحد بازرسی کردند که سه هزار و ۸۳۶ فقره پرونده تخلفاتی با میزان محکومیت ۱۳۳ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان می توانند موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir یا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند تا در سریع ترین زمان بدان رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha