تبادل هیات‌های فرهنگی میان استان‌های همجوار ایران و پاکستان افزایش می‌یابد

اسلام‌آباد - ایرنا - در راستای هم‌افزایی میان ایالت بلوچستان پاکستان و جمهوری اسلامی ایران به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان، تبادل هیات‌های فرهنگی، آموزشی به ویژه بانوان تاثیر گذار میان دو کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سید ابوالحسن میری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان با عبدالخالق اچک زی رئیس پارلمان بلوچستان پاکستان دیدار و طرفین درخصوص همکاری‌های این دو استان همجوار مرزی در حوزه‌های علمی، دانشگاهی، فرهنگی و حمایت از توانمند جوانان و بانوان تاثیر گذار گفت وگو کردند.

مسئول خانه فرهنگ ایران در این دیدار از ابتکار جدید نمایندگی کشورمان برای تقویت مراودات فرهنگی، علمی، آموزشی، توانمند سازی جوانان و حمایت از بانوان تاثیر گذار خبر داد و گفت: در راستای کسب منافع مشترک و بهره‌برداری بیشتر از پیوندهای مردمی دو کشور تبادل هیات‌ها میان بلوچستان پاکستان و ایران افزایش خواهد یافت‌.

میری از حمایت‌های مستمر و مواضع قوی دولت و مردم پاکستان از ملت مظلوم فلسطین به ویژه ابتکار اسلام آباد در بزرگداشت روز هفتم اکتبر به عنوان روز همبستگی با فلسطین قدردانی کرد.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان نیز با مهم برشمردن روابط حسنه و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات نمایندگی فرهنگی کشورمان در تقویت مراودات میان دو کشور حمایت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha